کیا استینگر 2018 ، یک خرید با کارایی رضایت بخش فوق العاده

کیا استینگر 2018 در سال گذشته میلادی به عنوان نخستین خودروی پریمیوم این کمپانی کره ای به بازارهای جهانی عرضه شد. در این مقاله در قالب تجربه رانندگی شما را با این خودرو بیشتر آشنا می سازیم. با ما همراه باشید.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

تکامل تولید مدل Stinger

کیا ماشین های فوق العاده ای می سازد، خبر ما این نیست. بزرگترین جهش شرکت در سال 2009 اتفاق افتاد زمانی که هاچ بک عجیب و غریب و دوست داشتنی Soul به بازار آمد. از آن زمان به بعد کیا جریان ثابتی از محصولات واقعا دوست داشتنی را روانه بازار کرده است. وسائل نقلیه ای که توسط رسانه های خودرویی تحسین شده اند، به طور مشابهی توسط عموم مردم خریداری شده اند. کیا حتی در بالاترین سطح رنکینگ کیفیت موسسه J.D پاور قرار دارد.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدیدنخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

گرچه هنوز هیئت رئیسه ی کیا اقرار می کند که برند آن ها اطلاع رسانی ضعیفی دارد. می دانید ، عبارت ” اون خوبه … برای کیا ” یک حرف مزخرف و منسوخ شده و بی معنی  است. مجریان شرکت مطمئن اند که سرانجام کیا دارد که تصویر قبلی را به فراموشی بسپارد. جهان، استینگر را ببین!

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

این مدل (استینگر) برای مدتی در حال توسعه بود. در سال 2011 در نمایشگاه موتور فرانکفورت وقتی که کیا حودروی مفهومی GT را نمایش داد و مدل هاچ بک چهار در خیره کننده با یک موتور 6 سیلندر دو توربو شارژی با چرخ دنده ی عقب را عرضه کرد، این فرآیند آغاز شد. عکس العمل ها شگفت آور بود. 6 سال بعد، به جرئت می توان گفت که کیا استینگر 2018 یکی از پیشروترین مدل های پیش بینی شده برای سال 2018 است.

طراحی خودرو جدید کیا

تنها ظاهر زیبای این ماشین مطرح نیست با این حال صحبت درباره ی ظاهر آن نقطه ی شروع خوبی است. مدیر طراحی کیا پیتر شرایر و تیمش ، طراحی آن را با GT کانسپت آغاز کردند که این امر به هیچ وجه از زیبایی ظاهر مدل تولید شده نکاست. در واقع می توانم بگویم که استینگر نسبت به مدل قدیمی تر خود ظاهر بهتری یافته است.

این خودرویی است که از همه ی زوایا ، در تمام رنگ ها و در تمام محیط ها توجه شما را به خود جلب می کند. من می توانم از بعضی از عناصر طراحی ایراد بگیرم، از جمله یک نوار قرمز رنگ که از انتها تا پنل عقبی کشیده شده است. اما حقیقت این است که از میان هزاران نفری که استینگر را به خاطر طول عمر آن می خرند جمع کثیری از آن ها به خاطر طراحی آن این خرید را انجام می دهند.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدیدنخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

شما فقط شخصا می توانید سایز کیا استینگر 2018 را احساس کنید، آن بزرگ تر از چیزی است که شما فکر می کنید- از نظر ابعاد شبیه یک آئودی A7  ، بی ام و سری 6 گرن کوپه، یا یک پورشه پانامرا است. یعنی اتاق آن برای چهار فرد بزرگسال یا پنج نفر که فشرده بنشیند جا دارد و هم چنین فضای بار آن 3/23 فوت مربع یا 9/40 در شرایطی که شما سرنشینان را پیاده کنید و صندلی ها را صاف کنید جا دارد.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

فکر نکنید که من دیوانه ام که آئودی، پورشه و یا بی ام و را به عنوان مرجع برای کیا انتخاب کرده ام این ماشین ها نه تنها از نظر سایز با کیا قابل مقایسه اند بلکه از نقطه نظر دینامیکی نیز رقبای توانمندی برای هم هستند.

پیشرانه

کیا مدل جدید خود را با دو موتور می فروشد : یک توربو شارژ دو لیتری چهار سیلندری در نسخه پایه ی ماشین با 255 اسب بخار و گشتاور 260 پوند/فوت ، یا یک موتور قدرتمندتر تویین توربو 3 لیتری V6 در مدل جی تی که 365 اسب بخار و 376 پوند/ فوت قدرت دارد. درباره ی استینگر جدید دو لیتری زمان دیگری صحبت خواهم کرد، کیا هنوز نمونه قابل دسترسی برای تست کردن ندارد. اما این خوب است. اگر تجربه ی من در مورد آزمایش GT ادامه داشته باشد من با اشتیاق فراوان برای نشستن بیشتر روی صندلی استرینگر صرف نظر از سیستم انتقال قدرت آن، ثبت نام می کردم.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

تجربه رانندگی

بدون شک درباره کودتای مهندسی بزرگ کیا شنیده اید، دزدیدن آلبرت بایرمن از بخش M در BMW با ماموریت دادن ماشین هایی با جذابیت دینامیکی بیشتر به کره ای ها. این کار مؤثر بود در جاده های باریک و آشنای شمال شرق لس آنجلس، استینگر در این مکان می درخشد. سیستم چرخ دنده ی عقب GT با کوچکترین اشاره ای کار می کند. به محض اینکه اطلاعات از طریق فرمان می رسد، فرمان خودرو سریعا واکنش نشان می دهد.

من دقیقا می دانم که آن چهار تایر اسپرت چسبنده ی میشیلن پایلوت دارند چکار می کنند، حتی با وجود فعال بودن سیستم های ایمنی، خودرو به من اجاز می دهد کمی بازی با آن کنم، سرعت را کمی کاهش بدهم و کمک کنم تا به زیبایی بپیچد. ترمز های بزرگ بریمبو یک نیروی توقف سخت و محکم را با اطمینان کامل از طریق پدال ارائه می دهند. نسخه چهار چرخ محرک این خودرو ممکن است 2000 دلار هزینه داشته باشد.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

حرکات سریع تر و پیچ های تندتر در یک کورس اتوکراس، حرکات کوچکی را در سیستم های تعلیق نشان می دهند که همه ی این حرکات از طریق بدنه ی استینگر احساس می شوند. به خصوص شاسی که وقتی این کیا استینگر 2018 هل داده می شود خیلی سر و صدا می کند. در مقایسه با آئودی A7 آرامش بیشتری در پیچ های تند احساس می شود اما من احساس می کنم که با کیا سریع تر حرکت می کنم.

فرمان پذیری

من خیلی خوشحالم که درباره ی فرمان این ماشین گزارش می کنم- یک نقطه ضعف طولانی مدت برای کیا و شرکت مادرش هیوندای- که اکنون در این خودرو خیلی بهتر شده است. در تنظیمات پیش فرض هیچ احساس اضافه وزنی روی عملکرد چرخ ها وجود ندارد، وزن هنگام دور زدن افزایش می یابد. اما وقتی که من دور می زنم و دکمه ی اسپرت را انتخاب می کنم سر ماشین به عقب می رود اما هیچ پیشرفتی وجود ندارد تنها یک مقاومت اضافی حاصل می شود که هر چند منجر به عملکرد بهتر فرمان نمی شود- از طرف دیگر انتخاب حالت اکو منجر به سبکی بیش از حد می شود.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدیدنخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

توصیه ی من این است کیا استینگر را در حالت اسمارت قرار دهید. این حالت با مدل رانندگی شما منطبق می شود و منجر به سر و صدا هنگام راندن نمی شود. درواقع چه در جاده های لس آنجلس و چه در کورس اتوکراس من توصیه می کنم که از حالت اسپرت استفاده نکنید. این ماشین برای حالتی که شما موتورش را روشن می کنید خیلی خوب تنظیم شده است- اما در حالت رانندگی اسپرت در نحوه خروج گشتاور، زمان تعویض دنده و وزن فرمان تغییر خاصی ایجاد نمی شود، به عبارتی دیگر، تجربه رانندگی شما را به هیچ وجه معنی داری ارتقا نمی دهد.

توانایی نسخه V6

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

در مدل 6 سیلندر، خودرو استینگر دارای انتقال قدرت سریع و قوی است، انتقال در گیربکس 8 سرعته آن خیلی سریع می باشد و شیفت ها خیلی دقیق اند. کیا می گوید که استینگر GT صفر تا 60 مایل را در 7.4 ثانیه می پیماید، اما من شوکه نخواهم شد اگر آزمایشات مسقل دیگر این ادعا را رد کنند. ماشین سریع است با کشش غیر قابل باور در طول فشار ناگهانی بر روی پدال گاز. در حالی که یک صدای نیرومند از جلویV6  شنیده می شود، لوله های اگزوز چهار گانه می توانند کمی صدای بیشتری تولید کنند. این یک حس لذت بخش است که این ماشین صدایش هم مثل ظاهرش خوب باشد.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

نکات برجسته خودرو

نکات مثبت زیادی در مورد چرخ ها وجود دارد یک دید بسیار خوب و یک دید فوق العاده از قسمت کاپوت وجود دارد. من دوست دارم که بلندی طاق ماشین کمی بیشتر باشد ، چرا که خطوط پشتی در جایی که ستون های C  به شیار پنجره می رسند نمای بهتری دارند. اما در مجموع این طراحی داخلی کیا استینگر 2018 خیلی دوست داشتنی و آشناست . چرم ها و پلاستیک ها خیلی خوب هستند، همچنین دکمه های فلزی روی قسمت مرکزی و کنسول خیلی عالی اند اما همه ی آن ها توسط کمپانی خواهر کیا یعنی جنسیس پلاک شده اند. فونت ها و رنگ های روی وسایل مثل بقیه ی ماشین های کیا هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی Uvo 3 خیلی خوب کار می کند. اما صفحه ی لمسی سایز متوسطی دارد که هیچ رنگ و گرافیک خاصی ندارد. کلاستر آن شاید مشابه اپتیما ، سورنتو یا کادنزا باشد.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدیدنخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

اشتباه نکنید این ماشین یک طراحی داخلی خیلی مناسب دارد، فقط نماد شناسایی مدل استینگر را ندارد. مثل قطعات چوبی یا فیبری یا رنگ ها؟ یا کلاستر دیجیتال؟ این ها نقطه ی خوبی برای شروع می باشد. برای یک ماشین با ظاهر و رانندگی ویژه باید امکانات قوی تری در داخل کابینه اش وجود داشته باشد.

قیمت استینگر جدید

وقتی که شما یک ماشینی می خرید قیمت آن نیز مهم است. قیمت این مدل جدید از 31900 دلار بر اساس موتور دو لیتری و دیفرانسیل عقب شروع می شود. مدل های GT با موتور های V6 تویین توربو از 38350 دلار شروع می شوند و نسخه فول که GT2  نامیده می شود 52100 دلار است .این قیمت ها تفاوت زیادی با آئودیA7  دارد ، که قیمتش از حدود 70000 دلار شروع می شود و حتی ارزان تر از آئودیS5  اسپرت بک است که قیمت آن از 54400 دلار شروع می شود. صرف نظر از موتور هر کدام از رقبای کیا استینگر 2018 به تنهایی گران تر از آن هستند.

نخستین تجربه رانندگی با کیا استینگر 2018 جدید

البته کیا می داند که هرگز نمی تواند ذهنیت مشتریان بی ام و آئودی و پورشه را با مدل مذکور تغییر دهد. اما ممکن است ماشین هایی مربوط به رده ی لوکس میانی مثل آکورا TLX ، کادیلاک CTS ، اینفینیتی Q50 ، لینکلن MKZ و ولوو S60  تعداد زیادی از خریداران خود را به دلیل حضور این مدل از کیا از دست بدهند، حتی جنسیس تازه وارد G70 هم یکی دو مسئله برای نگرانی دارد به خصوص از وقتی که کیا استینگر ظاهر جذاب تری پیدا کرده است. که این موقعیت تاثیر گذار موفقیت بسیار بزرگی برای کیا محسوب می شود.

منبع : Motor1.com

در پایان دو کلیپ از خودرو کیا استینگر 2018 برایتان ترتیب دیده ایم که نخستین کلیپ مربوط به تجربه رانندگی با این خودرو و دومین کلیپ نیز مربوط به تست تصادف و ایمنی این مدل در موسسه Euro NCAP است.

 

 

 

مطالب مرتبط :

کیا اپتیما 2019 به زودی معرفی می شود