جنسیس G70 در حال تست در پیست نوربورگ رینگ

یک عده ای معتقدند کیا استینگر رقیب برای بی ام و سری ۴ گرن کوپه است، در حالی که انتظار می رود Genesis G70 به سمت اصلی حرکت کند و سدان خوش فروش سری ۳ را هدف قرار دهد. اما به نظر می رسد که آلمان ها در حال تماشای ماجرا هستند و اجازه می دهند که خودروسازان کره ای کار خود را انجام دهند.

G70 به نظر می رسد چندان خودروی هیجان انگیزی نخواهد بود حداقل بر روی کاغذ به چنین نتیجه ای می رسیم، اما ما معتقدیم که برند تازه تاسیس و لوکس هیوندای باید به دنبال سود و منافع خود را از طریق فروش شاسی بلندها که قابلیت آن را دارد کسب کند، و نه از طریق رقیبی برای ماشین های پریمیوم و معروف BMW و آن هم سری ۳٫

به هر حال ما تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه یا اصطلاحا پروتوتایپ جنسیس G70 را می بینیم که در پیست مسیر Nurburgring به صورت استتار شده در حال آزمایش است. از آنجا که کمپانی هیوندای دارای یک مرکز آزمایشی در نزدیکی همین پیست است، ما انتظار داریم که چیزهای بیشتر و اطلاعات دقیق تری از آن به دست بیاوریم.

علیرغم آمادگی سدان جنسیس از سیستم تعلیق پایین برخوردار است اما ما باید قبول کنیم که این نسخه معمولی است، نه نسخه عملکردی G70 که بدون شک بعدها از راه می رسد.

رقابت سخت با بزرگان آلمانی

یکی از علل فروش فراوان مدل های مختلف کمپانی BMW، وجود گزینه های مختلف سیستم تعلیق برای یک خودرو مشابه است همچون سیستم تعلیق سازگار، سیستم M Sport، نرمال و غیره. در چنین شرایطی جنسیس باید رقابت سنگینی را در بخش پیشرانه با خودروهای پریمیوم آلمانی داشته باشد.

برای کلاس خودروهای پریمیوم طیف های متنوعی از پیشرانه ها با خروجی های بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ اسب بخار وجود دارد اما در بخش موتور های دیزلی تنها یک گزینه برای این خودرو وجود دارد که همان نمونه مورد استفاده شده در کیا استینگر ۲۰۱۸ است که ۲٫۲ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری می باشد.

در بخش موتورهای بنزینی جنسیس G70 از یک موتور اصلی ۲ لیتری توربو ۲۴۵ اسب بخاری استفاده می کند. گرچه یک پیشرانه ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو برای نسخه G70 N نیز قابل سفارش است.

باید دید این خودرو می تواند رقیب قدری برای بی ام و باشد یا خیر. پس منتظر رونمایی این خودرو در آینده ای نزدیک هستیم.

منبع : Autoevolution.com

مطالب مرتبط :

توسعه شاسی بلند ها و کوپه ها اولویت جنسیس