رنو مگان سدان 2017

رنو مگان سدان 2017

 بررسی رنو مگان ۲۰۱۷ سدان

رنو مگان برای ما ایرانی ها مدلی شناخته شده است و شاید بارها بررسی رنو مگان سدان را در سایت های مختلف دیده ایم با این تفاوت که این مدلی که ما در کشورمان می بینیم با مگانی که در حال حاضر در بازارهای جهانی به فروش می رسد زمین تا آسمان فرق دارد. چرا که مدلی که در ایران عرضه می گردد مدلی است که در سال ۲۰۰۲ به عرضه شد. اما رنو مگان ۲۰۱۷ سدان، خودرویی است که جایگزین مدل فلوئنس، مدل سدان کامپکت رنو شده و آن را بازنشسته کرده است.

مدل اصلی مگان که در واقع سبک بدنه هاچ بک دارد در سال ۲۰۱۵ به کشورهای مختلف صادر شد اما شرکت فرانسوی رنو به منظور کاهش هزینه ها، مدل فلوئنس را کنار گذاشت و نسخه سدان مگان را جایگزین آن کرد. یک سال بعد سبک بدنه سدان رنو مگان به عنوان مدل ۲۰۱۷ راهی بازارهای صادراتی شد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی رنو مگان ۲۰۱۷ سدان بپردازیم که البته در ایران شاید طرفداران خاص خود را داشته باشد.

طراحی خارجی

بررسی رنو مگان سدان را از بخش جلوی خودرو آغاز می کنیم. طراحی مگان چه هاچ بک و چه سدان ادامه زبان طراحی جدید کمپانی است که از تالیسمن آغاز شده و به مگان انتقال یافته است و در ادامه به شاسی بلند کولئوس نیز راه یافت. جلو پنجره جدید رنو با نشان رنو که در قسمت وسط آن قرار دارد، چراغ های زاویه دار جلو که چراغ های LED آن از گوشه چراغ شروع شده و تا زیر چراغ اصلی ادامه می یابد و حالتی V شکل دارد، سپری که ورودی هوا وسط آن ۵ ضلعی است، همگی ساختار جلوی خودرو را شکل می دهند.

بررسی رنو مگان ۲۰۱۷ را با با خطی که از گوشه چراغ عقب شروع شده و تا میانه درب عقب ادامه می یابد آغاز می کنیم.در ادامه همچنین خط دیگری وجود دارد که از پایین ترین قسمت درب عقب آغاز و به گوشه درب جلو با شیبی ملایم منتهی می شود. از نمای کنار، صندوق عقب کوتاه دیده می شود.

در بررسی قسمت عقب خودرو رنو مگان ۲۰۱۷ سدان از چراغ هایی که در تالیسمان دیدیم و در این مدل نیز وجود دارد شروع می کنیم. این چراغ های حالتی بسیار کشیده دارد و هر چه بیشتر به سمت گوشه ها می رویم به عرض آن افزوده می گردد. لوگوی رنو فرانسه نیز در وسط صندوق عقب جای دارد که پایین آن نوشته Megane حک شده است. چراغ های عقب نیز از نوع LED بوده که در شب جلوه خاصی به نمای عقب خودرو می دهد.در پایین سپر در دو گوشه آن دو چراغ مه شکن و یک لوله اگزوز در سمت چپ جای گرفته اند.

طراحی داخلی و کابین

در بررسی رنو مگان ۲۰۱۷ سدان به قسمت کابین می رسیم. در رودری ها از کروم استفاده شده است. علاوه بر این قسمت بر روی داشبورد نیز کروم به شکل خطی دیده می شود. کنسول میانی نیز تقریبا صاف و مسطح بوده و مانیتور مستطیل شکل آن به صورت افقی قرار گرفته است که قالبی آلومینیمی بخشی از مانیتور و دریچه های تهویه هوا را در بر گرفته است.

در پایان بررسی رنو مگان ، شما را به برگه مشخصات فنی دعوت می کنیم تا با اجزای زیر کاپوت خودرو آشنا شوید.

پیشرانه
حجم موتور (CC) 1600 توربو
تعداد سیلندرها 4
قدرت موتور (اسب بخار) 130
گشتاور (نیوتن متر بر ثانیه) 320
گیربکس
نوع جعبه دنده دستی
تعداد دنده ها 6
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
عملکرد و قیمت
شتاب ۰ تا ۱۰۰(ثانیه) 10.5
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 200
سال ساخت 2017
سبک بدنه سدان (Sedan)
قدرت موتور 130 اسب بخار
نوع سوخت دیزل
4.7
مصرف شهر
3.6
مصرف جاده

نظر شما در مورد این خودرو چیست ؟

پاسخ دهید