جزئیاتی بیشتر از لامبورگینی ایرانی

تولید لامبورگینی مورسیه لاگو در سال 2010 متوقف شد اما همانطور که می دانید گروهی از متخصصان ایرانی موفق شدند با روش مهندسی معکوس، این سوپر اسپرت ایتالیایی را شبیه سازی و طراحی کنند. لامبورگینی ایرانی هفته گذشته طی مراسمی در تبریز به نمایش درآمد. آقای مسعود مرادی (مسئول پروژه بازتولید و مهندسی معکوس لامبورگینی) در مصاحبه با خبرگزاری علم و فناوری (Stnews) جزئیات بیشتری از این پروژه از جمله قیمت لامبورگینی ایرانی منتشر کرد.

لامبورگینی ایرانی

طبق اظهارات مرادی، او و تیمش از چهار سال پیش تصمیم گرفتند با کار روی این پروژه، لامبورگینی مورسیه لاگو را مجددا بازسازی کرده و به حیات برگردانند. در حالی که برخی از برگردان ها کمی خشن تر از حد معمول به نظر می رسند اما به نظر می­ رسد شاسی استفاده شده برای این خودرو مبتنی بر شاسی ساخته شده توسط لامبورگینی بوده و با استفاده از داده های اصلی این خودروساز ساخته شده باشد. البته وی اذعان داشته که تاکنون این خودرو تحت هیچ آزمایشی برای بررسی عملکرد فنی قرار نگرفته است.

طبق گفته مدیر پروژه در مورد عدم تست خودرو، نمی ­توان در مورد مقایسه این نسخه با نسخه اصلی خودرو نظری ارائه داد. مرادی همچنین اعلام کرده است که با توجه به نبود زیرساخت های مناسب هنوز تست سرعت نیز روی این لامبورگینی ایرانی صورت نگرفته است.

مسعود مرادی (مسئول پروژه تولید لامبورگینی)

شاید این خودرو نتواند به استانداردهای لامبورگینی دست یابد اما باید اعتراف کرد که از نظر ظاهری کاملا مشابه لامبورگینی مورسیه لاگو است. طبق اظهارات گروه سازنده، خودرو بازسازی شده از نظر ابعاد دقیقا با خودروی اصلی برابری می کند و در ساخت آن از انواع فیبرهای کربنی و اجزای کامپوزیتی بهره برده شده اما هیچ یک از قسمت های اصلی خودرو در ساخت نسخه کپی نقشی نداشته اند.

مقایسه طراحی لامبورگینی ایتالیایی (سمت راست) با نمونه ایرانی (سمت چپ)

لامبورگینی ساخت تبریز

عکس های لامبورگینی ایرانی

عکس های لامبورگینی ایرانی

عکس های لامبورگینی ایرانی

اطلاعاتی از بخش فنی و قیمت خودرو

در مورد مشخصات فنی لامبورگینی ایرانی باید گفت هر چند در نمونه اصلی، لامبورگینی برای مورسیه لاگو از یک موتور 12 سیلندر استفاده کرده بود، اما در این خودرو از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندری به نام لامبدا استفاده شده که متعلق به هیوندای است. هر چند اطلاعات دقیقی از مشخصات خودرو منتشر نشده است اما گروه تبریزی مدعی شده است که لامبورگینی ساخت آنان می تواند به راحتی به سرعت بیش از  174 مایل بر ساعت (280 کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

لامبورگینی ساخت تبریز

اگرچه موتور هیوندای به کار رفته در این خودرو خیلی موتور خارق العاده ­ای به حساب نمی آید اما کارکرد خوبی داشته و همان طور که آقای مسعود مرادی هم اشاره کرده است اکثر تعمیرکاران می توانند روی این موتور کار کنند.

مشخصات فنی لامبورگینی ایرانیقیمت لامبورگینی ایرانی

این گروه تحقیقاتی همچنین اعلام کرده است که با توجه به فضای در نظر گرفته شده برای موتور در آینده می توان موتورهای دیگری هم روی لامبورگینی ساخت تبریز سوار کرد، با اینکه به جزئیات دقیقی اشاره نشده اما ادعا مرده است که موتورهای آتی احتمالا 8 یا 10 سیلندری خواهند بود.

مشخصات فنی لامبورگینی ایرانی

طبق گفته مسئول پروژه در صورت وجود تقاضا این کمپانی می تواند سالانه 50 تا 100 دستگاه از این خودرو تولید کند. با وجود اینکه گروه سازنده، قیمت لامبورگینی ایرانی را دقیقا مشخص نکرده اما وعده داده است که مشتریان می توانند با پرداخت تنها یک چهارم مبلغ خرید نمونه اصلی مورسیه لاگو (حدود 230 هزار دلار)،  صاحب این خودرو اسپرت شد بنابراین مشتریان باید مبلغی حدود 57 هزار دلار (800 میلیون تومان؛ بر اساس نرخ ارز زمان نگارش) را برای خرید لامبورگینی وطنی کنار بگذراند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که واکنش لامبورگینی ایتالیا به این مهندسی معکوس روی خودروهای شان چه بوده و آیا اصلا واکنشی به بازسازی و کپی یکی از خودروهای از رده خارج خود نشان خواهند داد یا خیر؟

منبع : Carscoops.com

مراسم رونمایی از لامبورگینی ساخت ایران – تبریز

 

بیشتر بخوانید :

کدام خودروهای ایرانی آسان تر به سرقت می روند؟

ایران رتبه دوم نرخ تعرفه واردات خودرو در دنیا

سخت ترین و راحت ترین کشور جهت اخذ گواهینامه

مرسدس S63 منصوری نظر همه را جلب می کند

تولید نخستین صندلی کودک مجهز به ایربگ

کدام برند خودرویی بیشترین جستجوی گوگل را دارد؟

معرفی پرفروش ترین شاسی بلند های بازار آمریکا

گالری تصاویر