تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

موسسه ایمنی بزرگراه های ایالات متحده (IIHS) در جدید ترین آزمایشات خود، تست تصادف تویوتا سی ینا 2018 و سایر مینی ون های بازار را انجام داده و در بین تست های تصادف گرفته شده از این خودروها، مینی ون تویوتا بدترین آمار را بدست آورد! در بخش محافظت از سرنشین جلو در حین تصادف، Sienna عملکرد خوبی نداشت.

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018\

در طول سالها، تست های تصادف به یک علم تبدیل شده و گسترش یافته است. همانند خودروسازان، ناظران و شرکت های بیمه، انواع تست های تصادف خودرویی را دنبال می کنند تا بتوانند امنیت وسایل نقلیه را بهبود بخشند. یکی از تست های اصلی در آزمایش ایمنی خودروها، تست تصادف جلو است. این تست به گونه ای طراحی شده است تا با یک ضربه تنها بخش کوچکی از جلوی وسیله نقلیه را تحت تاثیر قرار دهد همانند یک درخت یا دکه تلفن در کنار جاده !!!

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها، خودرو های کرایسلر پاسیفیکا 2018 ، هوندا اودیسه 2018 و تویوتا سی ینا 2018 را مورد بررسی قرار داده تا ببیند در برابر احتمال ضربه از جلو، سرنشینان خودرو تا چه حد آسیب می بیند. هر دو خودروی Pacifica و Odyssey آزمون را پاس کردند، اما Sienna عکس العمل زیاد جالبی نداشت و برای حفظ ساختار یکپارچه “امتیاز ضعیفی” را کسب کرد.

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

\در سال 2015، تویوتا قسمت بدنه راننده Sienna را برای امنیت بیشتر در تصادفات رانندگی بهبود بخشید. با این حال، این خودروساز همان ساختار را برای سمت سرنشین کناری انجام نداد و حال مشخص شده که چقدر ساختار سمت شاگرد این مینی ون ژاپنی ضعیف است – و بین 20 تا 16 اینچ به داخل کابین و داشبورد جمع شده است.

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

دیوید Zuby، رئیس مؤسسه تحقیقاتی، ذکر کرد: “ساختار نفوذی بدنه باید برای حفظ امنیت سرنشین جلو بکار برود.” “تا یک سرنشین واقعی در سمت شاگرد، در یک تصادف از سمت راست، دچار آسیب های جدی از ناحیه کمر و پا نشود.”

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

ما همچنین در Pacifica شاهد ساختار نفوذ هستیم، که یک رتبه “مرزی” را بدست آورد. با این حال، سنسورهای ساختگی، خطر آسیب کم را نشان می دهد که ساختار نفوذی “مرزی” آن را خنثی می کند. هنگامی که کرایسلر، Pacificia جدید را معرفی کرد، این طراحی را با هدف حفظ امنیت راننده و سرنشین جلو انجام داد تا در برابر آسیب های تصادفی ایمن باشند.

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

هردو خودروی اودیسه و پاسیفیکا جایزه سطح ایمنی بالا موسوم به Top Safety Pick موسسه IIHS را در سال 2018 کسب کردند. آن چیزی که مانع آنها از دریافت جایزه مرحله Top Safety Pick Plus شد (بالاترین سطح ایمنی خودرو در تست تصادف) چراغ هایشان بود، عاملی که در نشان دادن درجه ایمنی بدنه نقش به سزایی دارد. البته تا الان هیچ وسیله نقلیه ای نتوانسته امتیاز قسمت “چراغ” را بدست آورد.

تست تصادف تویوتا سی ینا 2018تست تصادف تویوتا سی ینا 2018تست تصادف تویوتا سی ینا 2018

همانطور که خودروسازان در مورد چگونگی تصادف اتومبیل ها اطلاعات کسب می کنند باید در مورد چگونگی محافظت بهتر از سرنشینان نیز تلاش کنند. اگر آنها بتوانند خودروهایی بسازند که از این تست ها با موفقیت بگذرد، باز باید بر روی یک جنبه دیگر از تولیدات خود کار کنند تا همیشه روند رو به جلویی داشته باشند.

منبع : Motor1.com  مترجم : پریسا زحمت کش

در پایان می توانید ویدئو تست تصادف تویوتا سی ینا 2018 و مقایسه آن با سایر مینی ون ها را مشاهده نمایید

 

مطالب مرتبط :

عرضه نسخه Edgy تویوتا C-HR در بازار بریتانیا

تویوتا لندکروز با تیونینگ Wald، با ابهت تر از قبل

عرضه نسخه جدیدی از تویوتا پرادو 2018