درخشش فراری 488 پیستا اسپایدر 2019 در پاریس

فراری 488 پیستا اسپایدر 2019 فراتر از آن است که از آن تنها به عنوان نمونه روباز پیستا کوپه نام برد.

در ماه آگوست، فراری در یک اقدام غافلگیر کننده از مدل اسپایدر 488 پیستا به عنوان پنجاهمین خودروی روباز خود رونمایی کرد. در ادامه به بررسی جزئیات مهمی در مورد عملکرد خودرو می­ پردازیم اما با این حال هنوز نمی ­توان آنالیز کاملی در مورد اینکه فراری چگونه مدل قدیمی ­تر 488 اسپایدر را در 488 پیستا اسپایدر بهبود داده است، ارائه داد.

فراری 488 پیستا اسپایدر

حالا که نمایشگاه خودروی پاریس در حال برگزاری است این خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفته است که جزئیات بیشتری در مورد پیستا اسپایدر به همراه مدل ­های روباز مونزا SP1 و SP2 (که اولین نمایش عمومی را تجربه می ­کنند) ارائه دهد.

فراری 488 پیستا اسپایدرفراری 488 پیستا اسپایدر

نیروی محرکه و عملکرد فنی

از زمان معرفی پیستا اسپایدر در آگوست، فراری اعلام کرده بود که این خودرو نیروی خود را از قوی ­ترین موتور V8 ساخت فراری دریافت می­ کند. این موتور معروف 3.9 لیتری به دو توربو شارژر مجهز شده و می ­تواند 720 اسب بخار (530 کیلووات) قدرت و 770 نیوتن ­متر (568 پوند-فوت) گشتاور تولید کند.

به لطف چنین موتور قدرتمندی، فراری 488 پیستا اسپایدر قادر است همانند نسخه کوپه، در عرض 2.8 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت جدیدترین محصول فراری 340 کیلومتر در ساعت بوده که مثل شتاب صفر تا صد، این رقم نیز مشابه نسخه کوپه است. این موتور قدرتمند با سیستم انتقال قدرت شامل گیربکس دو کلاچه هفت سرعته با استراتژی جدید در انتقال نیرو محرکه از موتور به چرخ­ های جدید Michelin Sport Cup 2 همراه است؛ این استراتژی جدید زمان این انتقال را حدود 30 میلی ­ثانیه کاهش می­ دهد.

فراری 488 پیستا اسپایدرفراری 488 پیستا اسپایدر

اما سوال اینجاست که فراری چگونه توانسته این مدل را نسبت به نسخه قدیمی­ تر ارتقاء دهد؟ فراری با چند ترفند ظریف و تقویت داخلی موتورها توانسته ضریب آیرودینامیکی این مدل را در مقایسه با 488 اسپایدر، 20 درصد بهبود دهد.

فراری 488 پیستا اسپایدر

فراری امیدوار است با استفاده از تکنولوژی ­ها و استراتژی ­های به کار رفته در مدل ­های 488 Challenge و 488 GTE در پیستا اسپایدر، این خودرو را به مدلی سریع تر از نمونه ­های قبلی ­اش تبدیل کند. مهندسان در پیستا اسپایدر از طرح جدید ورودی هوای موتور در مدل 488 چلنج استفاده کرده ­اند، در این طرح ورودی­ های هوا از طرفین به سمت ناحیه اسپویلر عقبی کشیده می ­شوند. این امر موجب ایجاد فضای آزاد بیشتری برای قرار دادن اینتر کولرهای بزرگتری در قسمت جلویی چرخ­ های عقب می ­شود.

فراری 488 پیستا اسپایدرفراری 488 پیستا اسپایدر

تغییرات و بروز رسانی های پیشرانه

البته موتور این مدل هم پیشرفت ­های زیادی داشته است. مهندسان روی موتور این خودرو سوپاپ ها و فنرهای مخصوص، پیستون­ها و سرسیلندرهای تقویت­ شده، لاینرهای نازک­ شده سیلندر و پروفیل دندانه جدید نصب کرده ­اند تا عملکرد آن را بهبود ببخشند. حتی با اضافه کردن بخش­ های جدید و تقویت موتور باز هم این موتور 39 پوند (18 کیلوگرم) سبکتر از قبل است که به دلیل اضافه وزن فراری 488 پیستا اسپایدر نسبت به مدل پیشین (به دلیل ساختار پیچیده ­تر سقف، 91 کیلوگرم سنگین ­تر از مدل پیشین است)، این سبک شدن موتور بسیار به صرفه می ­باشد.

فراری 488 پیستا اسپایدر

منیفولد اگزوز از آلیاژ اینکونل (آلیاژ نیکل، کروم و آهن)، فلایویل و میل ­لنگ سبک­ تر و اتصالات تیتانیومی هم به کمتر کردن وزن خودرو کمک کرده ­اند. سایر استراتژی ­های به کار رفته برای کاهش وزن خودرو عبارتند از: استفاده از پوشش فیبر کربنی برای موتور، بامپرهای جلو و عقب و اسپویلر عقب. پنجره پشتی هم از لکسان با دیواره 20 اینچی از جنس فیبر کربن ساخته شده  است که 20 درصد سبکتر از دیواره های مصنوعی می­ باشد.

فراری 488 پیستا اسپایدر

فراری 488 پیستا اسپایدر خیلی شبیه به پیستا کوپه بدون سقف است اما زیر این ظاهر مشابه، پیستا اسپایدر تغییرات و پیشرفت ­های زیادی نسبت به پیستا کوپه تجربه می­ کند که عملکرد و کارایی آن­ را بسیار ارتقاء داده است. اطلاعات مربوط به پیستا اسپایدر ضد و نقیض است اما شنیده­ ها حاکی از آن است که قیمت آن از مدل کوپه بیشتر بوده و احتمالا از مبلغ پایه 350 هزار و 50 دلار آغاز می ­شود.

منبع : Motor1.com

ویدئو رسمی معرفی فراری 488 پیستا اسپایدر

 

گالری تصاویر :

بیشتر بخوانید :

اولین شاسی بلند فراری را بیشتر بشناسیم!

استون مارتین ونکوئیش جدید رقیب فراری 488 میشود!

نبردی نابرابر بین گلف R و فراری 458

شتاب پورشه 911 توربو S در برابر فراری سوپرفست

نقد و بررسی فراری 812 سوپرفست 2018