رونمایی از نیسان GTR ایتال دیزاین در ماه آینده

شرکت نیسان برای نخستین بار با Italdesign یکپارچه شده است تا خودروی مشهور GT-R خود را دوباره معرفی کند. این نمونه آزمایشی دلفریب، پنجاهمین سالگرد تولید GT-R و خانه طراحی ایتالیایی را یادآوری می کند و بنا بر اظهارات بیان شده نیسان GTR ایتال دیزاین ماه آینده در اروپا رونمایی خواهد شد.

مدل مفهومی Nissan GT-R50 (نام خودرو تیون شده ایتال دیزاین) بر اساس مدل نیسان 2018 GT-R Nismo طراحی شده است. در زیر کاپوت، یک موتور 3.8 لیتری V-6 دارای 710 اسب بخار و 575 پوند فوت گشتاور جاسازی شده است. این موتور به یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته و دابل کلاچ مجهز شده است. Alfonso Albaisa، کارشناس ارشد طراحی جهانی نیسان، ذکر کرد: “خریداران ما با این طراحی یک GT-R بدون محدودیت خواهند داشت، آیا باورتان می شود که این نسخه ساخته شود؟”

“این یک مدلی نادر است و درواقع توسط زمان به دو قاب مجزا تفکیک شده است: 50 سال از شروع فعالیت Italdesign و همچنین 50 سال از تولید GT-R میگذرد. بنابراین برای جشن گرفتن این همگرایی، نیسان و Italdesign این نسخه سفارشی GT-R را با نماد 50 سال مهندسی بی نظیر، طراحی کردند.”

تغییرات صورت گرفته در طراحی داخلی و خارجی

طبق گفته سازنده، ترفند های اضافی برای افزایش توان موتور در نیسان GTR ایتال دیزاین عبارتند از: “ورودی هوای دوگانه، توربو شارژرهای GT3 رقابتی با سرعت بالا، رادیاتورهای بزرگتر؛ میل لنگ سنگین، پیستون، میله های اتصال، و یاتاقان؛ جریان پیشرونده در پیستون ها ؛ پروفیل های مخروطی اصلاح شده در انژکتورها ؛ دریچه های ورودی هوا، سیستم های احتراق و سیستم های اگزوز بهینه سازی شده است.”

در نمای جلو، GT-R تجدید نظر شده و یک جلو پنجره با طلایی Energetic Sigma Gold که توسط چراغ های LED براق و پوشش طلایی آینه مانند احاطه شده است و یک برآمدگی نسبتا کم بر روی کاپوت موتور دیده میشود. به طور کلی، لایه های طلایی به اندازه کافی در بین لایه های مینیمال خاکستری رنگ ، خودنمایی می کنند. خطوط سقف به اندازه 2.13 اینچ کاهش یافته و یک نمای نسبتا اسپرت در این قسمت درست کرده است.

در دو طرف عقب خودرو، چراغ های کوچک ، توخالی و گرد جایگزین طراحی قبلی شده اند و در زیر باله عقب تنظیم پذیر ، قرار گرفته اند. نمونه اولیه نیز دارای یک تعلیق تجدید شده با یک سیستم دمنده قابل تنظیم Brembo با شش پیستون برای جلو و چهار پیستون برای ترمز عقب بکار رفته است. تمامی این ها بر روی رینگ های سوپر اسپرت Michelin Pilot که بر روی چرخ های سفارشی21 اینچی در رنگ مشکی طراحی شده اند، بکار گرفته شده اند.

در نمای داخلی، یک فرمان فیبر کربن سفارشی صفحه تخت با تریم سیاه Alcantara و صندلی های چرمی ایتالیایی مشکی رنگ وجود دارد. دو قسمت مختلف از فیبر کربن با حاشیه های طلایی در کنسول مرکزی، پانل صفحه کیلومتر و خطوط درب ها وجود دارد. همه اینها در کنار تریم Alcantara طراحی داخلی این سوپر اسپرت ژاپنی را کامل می کنند.

منبع : Motortrend.com

مطالب مرتبط :

آشنایی با سیستم تنظیم آسان باد تایر نیسان