وفادارترین برندهای خودرویی جهان را بشناسید

در این مقاله قصد داریم به استناد گزارش موسسه خبری-تحلیلی ادموند وفادارترین برندهای خودرویی جهان را به شما معرفی نماییم. منظور از وفاداری به برندها این است مشتریان پس از استفاده از محصولات این کارخانه‌ ها همچنان خودروی دیگری از این کمپانی را برمی‌گزینند و تمایلی به خودروهای دیگر نشان نمی‌دهند.

این موسسه به بررسی روند نقل و انتقال و خرید 13.9 میلیون خودرو بین سال‌های 2007 تا 2017  پرداخته است.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد که مشتریان برندهای تویوتا، سوبارو و هوندا پس از استفاده از محصولات این کارخانه‌ها همچنان خودروی دیگری از این کمپانی را برمی‌گزینند و تمایلی به خودروهای دیگر نشان نمی‌دهند. برندهای رم و شورلت نیز در این طبقه‌بندی، با نرخ وفاداری 54 درصدی مشتریان در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

وفادارترین برندهای خودرویی جهان

در بخش خودرو های لاکچری بیشترین مشتریان وفادار علاقه‌مند به لکسوس هستند. آئودی و لندروور نیز در مقام اول و دوم قرار می‌گیرند. مرسدس، پورشه و بی ام‌ و نیز با اختلاف اندکی با این خودرو در مقام چهارم تا ششم قرار می گیرند. در انتهای این لیست مشتریان اینفینیتی، جگوار و ولوو وفاداری کمتری به برند خود نشان می‌دهند.

وفادارترین برندهای خودرویی جهان

سوبارو و مزدا یک جهش و رشد بزرگی را در حفظ دوباره مشتریان نشان می‌دهند . مزدا به تنهایی در سال 2017 با ساخت کراس‌ اوور CX-5 خود توانست تعداد زیادی از مشتریان از دست رفته‌ اش را  به سمت خود بازگرداند.

وفادارترین برندهای خودرویی جهانوفادارترین برندهای خودرویی جهان

کم وفادارترین مشتریان به برندها

در قسمت فوق، اسامی وفادارترین برندهای خودرویی جهان ذکر کردیم اما این بار اسامی برندهایی که کم وفادارترین مشتریان را دارد را نیز نام خواهیم برد.

درست در جریان مخالف مشتریان وفادار، برندهایی کرایسلر، اسمارت و دوج قرار دارند. علاوه بر 3 برند مذکور، فیات و میتسوبیشی نیز مشتریانی دارند که در انتخاب‌های بعدی از این برندها رو برمی‌گردانند و یا دیگران را تشویق به خرید خودرویی از برندهای دیگر می‌کنند.

وفادارترین برندهای خودرویی جهان

در دو برند دوج و کرایسلر نیز نرخ وفاداری مشتریان در طی دهه گذشته حدود 50 درصد کاهش نشان می‌دهد. بیوک نیز در این زمینه کار و فعالیت زیادی نشان نداده و به همین دلیل نرخ وفاداری مشتریانش از 35 درصد از سال 2007 به 29 درصد در سال 2017 می‌رسد.

وفادارترین برندهای خودرویی جهان

منبع : Asrekhodro.com

مطالب مرتبط :

معرفی سدان های قدرتمند زیر 40 هزار دلار