رنو در ایران می ماند

با اعلام کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو این خودروساز فرانسوی با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های مربوط به صنعت خودرو، رنو در ایران می ماند

کارلوس گوسن مدیرعامل «گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی» در مجمع عمومی و در جمع سهامداران اعلام کرده این شرکت با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور، از ایران خارج نخواهد شد. وی در عین حال تاکید کرده که رنو برای در امان ماندن از ریسک مجازات آمریکایی‌ها (بابت ماندن در ایران و نقض تحریم‌ها)، اقداماتی را انجام خواهد داد.

رنو در ایران می ماند ؛ با اعلام کارلوس گوسن مدیرعامل این شرکت خودروسازی

گوسن گفته که رنو بازار ایران را رها نخواهد کرد، حتی اگر مجبور شود حجم فعالیت‌های خود را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. وی البته با نگاهی امیدوارانه به آینده نیز تاکید کرده که وقتی بازار ایران دوباره باز شود، این واقعیت که رنو در دوران تحریم‌ها در این بازار باقی مانده است، خود را به‌عنوان یک مزیت (برای رنو) نشان خواهد داد. این بخش از اظهارات مدیرعامل رنو را می‌توان به نوعی کنایه به پژو دانست، چه آنکه پژویی‌ها قصد رفتن دارند و رنویی‌ها سودای ماندن و این می‌تواند به جا به جایی نقش آنها در بازار ایران (پیشی گرفتن رنو از پژو) بینجامد و خود را به‌عنوان بازیگر نقش اول یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروی خاورمیانه مطرح کند.

به دردسر افتادن رنو در تامین قطعات محصولات بازار ایران

در واقع اظهارات مدیرعامل رنو مبنی بر ماندن در ایران نشان می‌دهد اگرچه احتمال اجرایی شدن قرارداد جدید این شرکت و تزریق سرمایه به خودروسازی ایران، کار سختی است، با این حال حداقل تولید تندر ۹۰ و ساندرو و سایر محصولات مربوط به قرارداد قبلی، کماکان و البته به کندی، ادامه خواهد داشت.

رنو در ایران می ماند ؛ با اعلام کارلوس گوسن مدیرعامل این شرکت خودروسازی

حال با توجه به اعلام وفاداری رنو، انتظار می‌رود حداقل تولید محصولات فعلی این شرکت در ایران ادامه یابد و این در شرایطی است که به احتمال فراوان، سرعت تولید پایین خواهد آمد چرا که در دوران تحریم قبلی نیز محدودیت‌هایی را تجربه کرد و مجبور شد فعالیت‌هایش را به شدت کاهش دهد. همچنین با توجه به سخت تر شدن نقل و انتقال مالی بین رنو و خودروسازان وطنی، این شرکت فرانسوی برای تامین قطعات محصولات تولیدی در کشورمان به دردسر خواهد افتاد. از این رو کند شدن روند تامین قطعات، به کاهش تولید محصولات فعلی رنو در ایران می‌انجامد و از آن سو قیمت آنها نیز به دلیل کاهش عرضه در برابر تقاضای زیاد، افزایش خواهد یافت.

منبع : donya-e-eqtesad.com

مطالب مرتبط :

شرکت های سیتروئن و پژو از ایران خارج می شوند