جنسیس G70 2019

مشخصات کلی
طول 4685mm
عرض 1850mm
ارتفاع 1400mm
وزن 1775 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت 60 لیتر
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو سایز متوسط لوکس
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 5
پیشرانه
تعداد سیلندرها 6
تعداد سوپاپ 24
حجم موتور (CC) 3342
قدرت موتور (اسب بخار ) 370
گشتاور 520Nm
نوع سوخت بنزینی
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 8
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های عقب
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
عملکرد و قیمت
حداکثر سرعت 4.7
قیمت جهانی 32000 دلار
قیمت در ایران -

بررسی جنسیس G70 2019

با بررسی جنسیس G70 2019 همراه خودرو ویترین باشید.

اگر شما در خیال خود تیمی متشکل از مدیران خودروساز داشته باشید و سر مهندس کمپانی BMW، رئیس طراحی بوگاتی و معاون ارشد لامبورگینی در این تیم حضور داشته باشند ممکن است نتیجه کارتان چیزی شبیه به این خودرو شود. بر این اساس، این خودروی جنسیس به خوبی مهارت و استعداد زیاد این تیم را در فضای لوکس و فوق العاده جمع و جور خودش نشان می دهد  بنابراین سفر با این خودرو هرگز دشوار نخواهد بود.

در حالی که جنسیس G70 2019 از لحاظ ابعاد کوچکتر از سدان های G80 و G90 است و هر دو مدل نیز دو جزو نسخه های قدیمی تر کلاس خود به حساب می ایند، لکن می توان گفت که G70 اولین مدل واقعی این نام تجاری می باشد. بنابراین G70 به عنوان  عنصر مرکزی کلکسیون این کمپانی در نمایشگاه های خودرو سراسر کشور (ایالات متحده) به نمایش در خواهد آمد و قیمت آن از 35000 دلار شروع خواهد شد. از رقبای این خودرو کره ای می توان به بی ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4، لکسوس IS، آلفارومئو جولیا و اینفینیتی Q50 اشاره کرد. خبر خوب این است که G70 هیچ وقت نادیده گرفته نشده و از بین این محصولات کنار گذاشته نمی شود.

این خودرو پرمیوم دارای یک موتور 3.3 لیتری توربوشارژر 6 سیلندر است که توانی برابر 365 اسب بخار و گشتاوری در حدود 376 پوند فوت (510 نیوتن متر) را تولید می کند. همچنین یک گزینه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد، اما قدیمی تر از این موتور 3.3 لیتری می باشد.

G70 به همراه یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته (یک گیربکس دستی برای موتور 2.0 لیتری) و سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب و یا تمام چرخ ارائه می شود، بنابراین این خودرو با توجه به خصوصیات منحصر بفردش می تواند به شهرت خوبی تحت عنوان تهاجمی ترین محصول در کلاس خود دست یابد.

در واقع این خودرو ممکن است یکی از تهاجمی ترین خودروهای موجود در کلاس خود باشد چرا که G70 همانند یک حیوان وحشی است که در یک قفس بسیار کوچک به دام افتاده است. با لمس اندک پدال گاز، این سدان به طور ناگهانی به جلو حرکت می کند. در واقع به جرات می توان گفت که G70 سریع ترین محصول هیوندای است که تا به حال به بازار عرضه شده است. این خودرو تنها در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) می رسد و گشتاور آن در دور موتور 1300 دور در دقیقه به دست می آید گرچه تاخیر توربو در این سدان اسپرت مشاهده شده اما چندان مسئله ی مهمی نیست.

یک شاسی مقاوم و واکنشی که توسط آلبرت بیمرن رئیس سابق بخش M کمپانی BMW طراحی شده سبب شده است که جنسیس G70 2019 واقعا در سر پیچ ها رفتار منحصربفردی داشته باشد. این خودرو در سرعت های بالا ثبات خود را حفظ کرده و با کمک یک ردیف فرمان سنگین و دیفرانسیل ضد لغزش استاندارد (در نسخه 3.3 لیتری) قادر است بدون چرخش زیاد در پیچ ها مانور دهد.

از آنجایی که اسکلت اصلی این خودرو مشابه خودروی کیا استینگر است، این امتیازات عملکردی همه چیز را در رابطه با آن متحول خواهد ساخت. اما اگر واقعا می خواهید ذات وحشی این خودرو را آزاد کنید، بهتر است تمام ابزارهای ایمنی الکترونیکی آن را خاموش کنید. تا ببینید چه می کند!

لازم به ذکر است در مدل تمام چرخ محرک، 90 درصد از قدرت به چرخ های عقب خودرو ارسال می شود. بیمرن با شوخی این حالت را “حالت دریفت” می نامد، اما G70 می خواهد تا در حالت کنترل شده ای همه چهار چرخ را به حرکت وا دارد نه اینکه با دریفت تنها چرخ های عقب خودرو را به آتش بکشد. البته ایجاد حرکات آکروباتیک خودرو، هم از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب و هم سیستم تمام چرخ محرک امکان پذیر خواهد بود.

قیمت جنسیس G70 2019

خلاصه پس از طی چند صد مایل در جاده، به یک مسیر پر پیچ و خم رسیدم و کنترل سریع خودرو در مسیر، منحصربفرد بودن G70 بر من اثبات شد. در واقع من متوجه شدم که ویژگی ها و قابلیت های تهاجمی این خودرو کاملا تحسین برانگیز است. اگرچه همین ویژگی ها باعث می شود کهBMW  سری 3 و مرسدس کلاس C خیلی نرم و روان کار کنند – اما به راحتی می توان متوجه شد که برخی از مصرف کنندگان سطح متوسط ممکن است با این قابلیت ها احساس راحتی نکنند.

حتی در حالت معمولی نیز ، تعلیق سفت است و فرمان سنگین می باشد. گیربکس اتوماتیک هشت سرعته گاهی اوقات تنبل عمل کرده و در حالت اسپرت نیز، سواری آن در خیابان های معمولی بسیار ناراحت کننده است. شاید به همین دلیل است که کمپانی ما را تشویق می کرد که این خودرو را در جاده تست کنیم. اما جنسیس G70 2019 دارای چندین عنصر واقعا جذاب است که سبب می شود بتوان تا حدودی مشکلات فوق را فراموش کرد.

مثلا وقتی یکی از این آپشن های این مدل را می بینم با خود می گویم لعنتی این چقدر خوب است و یا می گویم آپشن دوم را تنها در آلفا رومئو جولیا دیده بودم. مطمئنا اگر اندکی باهوش باشید، ممکن است DNA برخی رقبا را در این خودرو بیابید اما عنصر وجودی آن هنوز هم منحصر به فرد است. جنسیس G70 2019 از تمام خودروهای موجود در کلاس خود کوتاه تر بوده و دارای ارتفاعی برابر با 1397 میلی متر است. علاوه بر این پهنای این خودرو نیز 1829 میلی متر می باشد که از الباقی خودروهای موجود در این رده گسترده تر است. کابین آن بر روی چرخ های عقب نشسته و با طاق نماهای کوتاه و زاویه های تیز، به خوبی جفت شده است.

نمای جلوی این خودرو همان چیزی است که خانواده ها دوست دارند. این خودرو جلو پنجره مشبکی را از برادران بزرگتر خود یعنی G80 و G90 قرض گرفته و دارای همان سبک چراغ (که هم اکنون با یک ساختار روشنایی چند لایه ارائه شده) و حواشی کرومی مشابه می باشد. مدل های اسپرت دارای عناصر کرومی “دودی رنگ” و چرخ های منحصر به فردی هستند که باعث می شود ظاهر خودرو جذاب تر نیز به نظر آید. تنها بخشی که طراحی جذاب G70 را زیر سوال می برد، متاسفانه سنسور پلاستیکی جای داده شده در پنجره مشبک است. این قسمت واقعا با الباقی قسمت ها همخوانی ندارد ولی خب لازم است.

بررسی جنسیس G70 2019

کابین خودرو نیز بسیار شیک و بسیار آرام است. جنسیس G70 2019 دارای کمترین میزان نویز، ارتعاش و صداهای خشن در درون کابین خود می باشد. این چنین به نظر می رسد که طراحان صندلی های سفارشی و سطوحی ساخته شده از مواد با کیفیت را از یک وسیله نقلیه لوکس برداشته و آن را به یک سدان کره ای اضافه کرده اند.

طراحی داخلی نه چندان شلوغ است و نه چندان قدیمی ، در واقع در این کابین هیچ حاشیه چوبی کهنه لاک الکل خورده و یا پلاستیک ارزان قالبی یافت نمی شود. چرم نرم مشکی و بخش های آلومینیومی (نه پلاستیک تقلبی) یک ظاهر تمیز و مدرن را برای این خودرو به ارمغان آورده اند. تنها بخش پلاستیکی موجود در این کابین، صفحه نمایش پلاستیکی است که برای کنترل آب و هوا تعبیه شده و کمی نمای کابین را از ظاهر لوکس آن دور کرده است.

جنسیس G70 2019

یک صفحه نمایش لمسی معمولی هشت اینچی تبلتی شکل درست در بالای داشبورد جای گرفته است. این درست همان صفحه نمایشی است که در مدل کیا استینگر نیز عرضه شده اما در اینجا جلوه ای دیگر به خود گرفته است. در واقع این صفحه نمایش نسبت به همتایان لوکس خود دارای قابلیت اجرا، پاسخگویی و ظاهر برتری می باشد. علاوه بر این با اپل کارپلی و اتو اندروید استاندارد نیز همخوانی دارد، و شارژ بی سیم Qi به عنوان یک آپشن ارائه شده است.

به یاد داشته باشید که این سدان اسپرت کره ای هنوز دارای بسیاری از اجزای مشترک است که در دیگر مدل های هیوندای نیز به کار گرفته شده و با توجه به این ها، دارای قیمت مناسبی است. مدل 2.0 لیتری از قیمت 34900 دلار شروع می شود – که از بی ام و سری 3 و آلفارومئو جولیا ارزانتر است. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت نسخه 3.3 لیتری ارائه نشده، اما گفته می شود که قیمت آن از 50 هزار دلار آغاز خواهد شد.

در انتها باید بگویم که جنسیس G70 2019 یک سدان لوکس واقعا سرگرم کننده است که از رانندگی با آن قطعا لذت خواهید برد. مطمئنا این خودرو به راحتی می تواند با سایر خودروهای موجود در این بخش به رقابت بپردازد. کابین خیره کننده آن، ظاهر شیک، ویژگی های اسپرت و گیربکس دستی اختیاری، می تواند بعضی خریداران را مجبور کند تا این خودروی جدید را به یکی از همتایان آلمانی آن ترجیح دهند.

منبع : Motor1.com – مترجم : سهیلا دوست پژوه

در ویدئو زیر می توانید نگاهی کوتاه به سدان اسپرت کره ای داشته باشید

 

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی هیوندای آیونیک 2017

نقدی بر هیوندای اکسنت 2018

سال ساخت 2019
سبک بدنه سدان (Sedan)
کشور سازنده کره جنوبی
قدرت موتور 370 اسب بخار
نوع سوخت بنزین
13
مصرف شهر
9
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید