تویوتا کمری 2018

مشخصات کلی
طول 490
عرض 183
ارتفاع 145
وزن 1540
حجم مخزن سوخت 60
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو سدان سایز متوسط
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 5
پیشرانه
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ 16
حجم موتور (CC) 2500
قدرت موتور (اسب بخار ) 208
گشتاور 252
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 8
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی جلو و دیسکی عقب
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها TCS ، EBD ، BA
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 9.3
حداکثر سرعت 219
قیمت جهانی 30700 دلار

بررسی تویوتا کمری 2018

با بررسی تویوتا کمری 2018 همراه ما باشید.

از زمانی که این خودرو برای اولین بار در سال 1983 به عنوان نخستین خودروی تویوتا دارای موتور عرضی و سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو ارائه شد توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب نماید. پس از ساخت شش نسل موفق از این خودرو، به راستی می توان گفت که کمری توانسته مأموریت خود را به خوبی انجام دهد، زیرا این ماشین به یکی از خودروهای بسیار پرفروش آمریکایی تبدیل شده و توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نماید.

بررسی تویوتا کمری 2018

با این حال، گویا رئیس شرکت تویوتا (Akio Toyoda)، می خواهد با اعمال تغییرات بزرگی در این مدل، چهره ی همیشگی آن را دستخوش تغییراتی نماید. این تلاش برای به روز رسانی چهره تویوتا کمری از  سال 2015 شروع شد و گویا با خودروی نسل هشتم جدید به پایان خواهد رسید. گویا قرار است کمری جدید واقعا منحصر به فرد باشد.

بررسی تویوتا کمری 2018

نمای ظاهری

برای شروع، باید بگویم که ظاهر این خودرو بسیار چشمگیر است. در واقع در بخش سدان خانوادگی، این خودرو یک جواهر  است. نسل جدید این خودرو اندکی عریض تر و طویل تر شده و ارتفاع آن نیز اندکی کاهش یافته است،  بنابراین ظاهر کلی تویوتا کمری 2018 کمی نزدیکتر به زمین به نظر می رسد. در قسمت جلو ما شاهد یک چهره تهاجمی هستیم که توسط یک پنجره مشبک فوقانی و یک دریچه ی ورود هوای پایین تر تکمیل شده است.

تویوتا کمری 2018

لبه پایینی نمای جلویی به بیرون خم شده و به شکل پانل های قوس دار درآمده است؛ خط شانه در پشت درب ها اندکی رو به بیرون است و شیارهایی در سراسر ستون C به چشم می خورند و تا سمت عقب و اسپویلر عقبی گسترش یافته اند. مدل های SE و XSE دارای استایل عقب و  جلوی مخصوص به خود هستند، به علاوه اینکه نمایه سازی هایی بر روی سپر عقبی که تقریبا به شکل دفیوزر درآمده به چشم می خورد. نسخه های XSE دارای سقف سیاهی هستند. می توان گفت که نسل جدید کمری واقعا جذاب به نظر می رسد اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم این خودرو نمی تواند از این هم بهتر باشد.

بررسی تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

کابین و فضای داخلی

علاوه براین فضای داخلی تویوتا کمری 2018 نیز بسیار تغییر کرده و در مقایسه با داشبورد سنتی قبلی، هم اکنون دارای یک نمای سه بعدی است. زوایای مثلثی مرکزی به سمت راننده متمایل هستند، در حالی که در سمت مسافر، منحنی های داشبورد برای ایجاد حس راحتی بیشتر از یکدیگر فاصله گرفته اند. منطقه براق و سیاهی که در آن صفحه نمایش لمسی مرکزی جای داده شده،طراحی ظاهری هوشمندی را در کابین این خودرو ارائه کرده، اما دکمه های فیزیکی نیز برای ساده سازی استفاده از آن همچنان حفظ شده اند. مدل های سطح بالاتر از سطوح پد دار و سطوح پلاستیکی نرم لمسی و ظاهری جذاب بهره می برند که البته برخی از این آپشن ها برای نسخه های سطح متوسط نیز ارائه شده اند.، هرچند مدل های سطح متوسط دارای پانل های سخت پلاستیکی و فرمان ارزان تری هستند.

تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune 3.0 تویوتا در این خودرو معرفی شده است،  که بیشترین تحول آن را می توان سیستم ناوبری مبتنی بر برنامه این شرکت خوش نام دانست، که از طریق تلفن به برنامه Scout نصب شده بر روی Apple یا Android به منظور ارائه نقشه های حرکتی واقعی و مسیر حرکت وصل می شود؛ بزرگترین نقطه ضعف Entune این است که هنوز از Apple CarPlay یا Android Auto پشتیبانی نمی کند.

بررسی تویوتا کمری 2018بررسی تویوتا کمری 2018

فاصله بین محورها تقریبا دو اینچ طولانی تر از قبل شده که فضای کافی را برای مسافرین فراهم می آورد، بنابراین سرنشینان صندلی عقب فضای بیشتری را به خصوص برای پاها و زانوهای خود خواهند داشت. همچنین کاپوت و بخش جلویی خودرو نیز کمی پایین تر آورده شده تا احساس نشستن در یک بشکه را برای سرنشینان عقب تداعی نسازد.

بررسی تویوتا کمری 2018

(از طریق ویدئو زیر می توانید با طراحی داخلی و خارجی کمری جدید بیشتر آشنا شوید)

 

البته فقط ظاهر این خودرو نیست که تغییر کرده است بلکه بسیاری از سخت افزارهای جدید نیز در این خودرو به کار گرفته شده اند چرا که  کمری در حال حرکت به  سوی معماری TNGA تویوتا می باشد. هر دو موتور به کار گرفته شده برای این نسل، جدید هستند، هر چند که طرح و حجم آنها آشنا به نظر می رسد.

بررسی تویوتا کمری 2018

پیشرانه های انتخابی و تجهیزات خودرو

موتور خطی 2.5 لیتری 4 سیلندر تزریق مستقیم، سیکل طولانی تر و نسبت تراکم بیشتری نسبت به موتور چهار سیلندر قبلی دارد و دارای زمان بندی والوهای متغیری است که در سمت ورودی الکتریکی آن فعال هستند. خروجی این موتور از توان  178 اسب بخار و گشتاور 170 فوت پوند (230 نیوتن متر)  به توان 203 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر در نسخه XSE  می رسد و علاوه بر این، تویوتا کمری 2018 دارای تیپ های اگزوز چهارگانه ای نیز هست. البته یک موتور هیبریدی (برقی – بنزینی) با توان 176 اسب بخار برای کمری جدید ارائه شده است.

بررسی تویوتا کمری 2018بررسی تویوتا کمری 2018

علاوه بر این ، حتی با اینکه رقبایی نظیر هوندا Accord ، دستخوش تغییراتی مثل استفاده از  موتور چهار سیلندر توربو شارژر شده اند در نسل جدید کمری مجددا از موتور 6 سیلندر استفاده شده است. کمری 6 سیلندر  3.5 لیتری دارای توانی برابر با 301 در مقایسه با 268 اسب بخار و گشتاوری برابر با 267 پوند فوت (362 نیوتن متر) در مقایسه با  248 پوند فوت (336 نیوتن متر) قبلی است. در هر دو موتور به جای گیربکس شش سرعته اتوماتیک قبلی از یک گیربکس هشت سرعته جدید استفاده شده، هر چند در مدل هیبریدی، آرایش مکانیکی گیربکس قبلی حفظ شده است.

تویوتا کمری 2018

همانند قبل، تویوتا کمری 2018 به مدل های S (اسپرت) و L (لوکس) تقسیم شده اند. در بخش اول، نسخه SE (  به عنوان یک خودروی چهار سیلندر و یا هیبریدی) و  XSE (چهار سیلندر و یا  6 سیلندر) وجود دارد. اما بخش L فقط دارای یک مدل چهار سیلندر ساده یا هیبریدی برای نسخه LE و نسخه XLE نیز از یک پیشرانه چهار سیلندر، 6 سیلندر  یا هیبریدی بهره می برد.

تویوتا کمری 2018بررسی تویوتا کمری 2018

بروز رسانی های مکانیکی در تویوتا کمری 2018 به این معنی است که تغییرات رخ داده در پشت چرخها، بیشتر از انتظار شما هستند. موتور چهار سیلندر اصلی این شرکت در حال حاضر یکی از قدرتمندترین موتورها در نوع خود است و توان اضافی آن نیز مبین این ادعاست. در واقع زمانی که آن با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته خود جفت شود بسیار پر توان خواهد بود.

بررسی تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

قدرت خروجی موتور 6 سیلندر این خودرو از تمام موتورهای 4 سیلندر و 6 سیلندر رقبا بهتر است. (فقط  موتور 6 سیلندر فورد فیوژن Sport می تواند این خودرو را با دو توربو شارژر شکست دهد). موتور 6 سیلندر این خودرو دارای عملکرد نرم و مطلوبی است بنابراین اگر می توانید حتما نسخه 6 سیلندر این خودرو را تهیه کنید. البته اگر می خواهید 6000 دلار دیگر هم هزینه کنید، می توانید برخی از تجهیزات اضافی مانند صفحه نمایش بالای سر، سانروف پانوراما،  JBL  صوتی، شارژ دستگاه بی سیم، Wi-Fi و یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی را به جای صفحه نمایش استاندارد 7 اینچی دریافت نمایید.

تویوتا کمری 2018بررسی تویوتا کمری 2018

با هر کدام از موتورهایی که فکر کنید، تجربه رانندگی با کمری تویوتا کمری 2018 ارتقا یافته است. مهندسان تویوتا ادعا می کنند که مرکز ثقل خودرو  یک اینچ کاهش یافته است، در حالی که پلت فرم TNGA از سیستم تعلیق یکپارچه عقب به یک سیستم چند اتصالی تبدیل شده است. شاسی به طرز قابل توجهی متوازن است و از چرخش و انحراف بدنه جلوگیری می کند.  فرمان دارای وزن واقعی است و دارای گردش مناسبی می باشد.

تویوتا کمری 2018

نسخه هیبریدی این خودرو می تواند 50 مایل را به ازای هر گالن (4.7 لیتر در هر صد کیلومتر) طی کند و توانسته در رتبه بندی EPA  (سازمان حفاضت از محیط زیست ایالات متحده( 51 مایل به ازای هر گالن در شهر و 53 مایل به ازای هر گالن در بزرگراه را ثبت نماید. با این حال، این امر تنها برای مدل LE صدق می کند. مدل های هیبرید SE و XLE  به ترتیب 44 و 48 مایل را به ازای هر گالن (5.3 و 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر) طی می کنند. این دو نسخه دارای یک بسته باتری نیکل فلزی هیدرید هستند، در حالی که LE به یک باتری لیتیوم یون سبک تر و قوی تر مجهز است. علاوه بر این، با داشتن تجهیزات سطح پایین تر، LE به طور کلی سبک تر از دو مدل دیگر است.

بررسی تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

ما با نسخه ی هیبرید LE چرخی زدیم و دریافتیم که رفتار این مدل نسبت به مدل های غیر هیبریدی تفاوت های چندانی را نشان نمی دهد. گیربکس اتوماتیک CVT همچنان وزوز مداومی را در هنگام شتاب تولید می کند که ناشی از دور برداشتن موتور است. علاوه بر این، فرمان و سیستم تعلیق این نسخه به خوبی خواهر و برادران بزرگتر خود نیست. با این حال این مدل هیبریدی جدید، پدال ترمز نرمال آن احساس بهتری را برای راننده به ارمغان می آورد، چرا که  اصطکاک و ترمزهای احیا کننده را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می دهد. در همه انواع این خودروهای هیبریدی، بدون توجه به نوع باتری خود، بسته باطری از بدنه به زیر صندلی عقب منتقل شده، که باعث افزایش فضای صندوق عقب شده و فضای سرنشینان قسمت عقب را بیشتر می سازد.

تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

(ویدئو تست تصادف تویوتا کمری 2018 را مشاهده نمایید)

 

همچنین پیشرفت هایی در سطح ایمنی تویوتا کمری 2018 به وجود آمده، چرا که تویوتا سیستم هایی همچون نور بالای اتوماتیک، اخطار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده و ترمز اتوماتیک، کنترل کروز انطباقی، هشدار خروج از خط و سایر سیستم های کمک راننده را به صورت استاندارد در مدل های خود گنجانده است.

تویوتا کمری 2018تویوتا کمری 2018

علاوه بر موارد فوق، سیستم های نظارت بر نقطه کور و جلوگیری از ترافیک در سمت عقب به همراه ترمز خودکار نیز  برای مشتریان قابل سفارش است، این در حالی است که دوربین دنده عقب به صورت استاندارد با خودرو ارائه می شود. این تجهیزات اضافی استاندارد می توانند قیمت نسبتا بالای مدل های این سری از کمری را توضیح دهند. به عنوان مثال، قیمت نسخه پایه L جدید، 425 دلار بیشتر از نسخه LE سال گذشته شده است. در بالاترین سطح نیز این افزایش به چشم می خورد به طوری که نسخه XSE V6  با 3580 دلار افزایش با قیمتی معادل 35835 دلار به فروش می رسد.

منبع : Caranddriver.com

مترجم : سهیلا دوست پژوه

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی تویوتا C-HR 2018

نقد و بررسی تویوتا پرادو 2018

نقد و بررسی تویوتا کرولا 2017

سال ساخت 2018
سبک بدنه سدان (Sedan)
کشور سازنده ژاپن
قدرت موتور 208 اسب بخار
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
8.1
مصرف شهر
5.7
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید