تویوتا C-HR 2018

پیشرانه
حجم موتور (CC) 2000
تعداد سیلندرها 4
قدرت موتور (اسب بخار ) 143
گشتاور 320
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 7
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 11
حداکثر سرعت 195
قیمت جهانی 23460 دلار

تویوتا CHR 2018 ؛ زندگی در دو جهان متفاوت!

شما می توانید با نگاه به این خودرو متوجه همه چیز بشوید. تویوتا CHR 2018 قرار بوده تحت برند Scion (زیر مجموعه تویوتا) تولید شود، تا شاید بتواند برند تویوتا را از یاس و ناامیدی بیرون بیاورد.اما با همه اینها سایر بازماندگان کمپانی توانستند یک پناهگاه امن برای ادامه فعالیت شرکتشان پیدا کنند.این خودرو را می توان مانند کودکی از دو جهان مختلف دانست.

تویوتا C-HR 2018

از همه این ها گذشته، با اینکه تویوتا نمی داند این طراحی موفقیت آمیز خواهد بود یا نه، آن را وارد بازار کرده است. خب بیایید با نام آن شروع کنیم، C-HR مخفف “Coupe-High Rider” است که البته هیچ یک از این دو نیست! جوانب خودرو، با وجود کمی اشکالات در طراحی، مانند یک کوپه ساخته شده است. طراحان همچنین در طراحی بدنه، دستگیره های درب عقب را نزدیک به خطوط سقف و در بالاترین حد قرار داده اند تا یک نسخه جذاب را به نمایش بگذارند – اما خب مکان طراحی این دستگیره ها خیلی هم مناسب نیست، مخصوصا برای بچه های کوچک خانواده، که دستشان به دستگیره ها نمی رسد!

TOYOTA C-HR 2018

البته تویوتا همچنان امیدوار است که با وجود این طراحی باز هم فروش خوبی داشته باشد. در نمای داخل کودکان نمی توانند از شیشه پنجره بیرون را ببینند، چرا که مانند بسیاری از کوپه ها، پنجره های عقب ، کوچک بوده و ارتفاع زیادی دارند و از صندلی عقب هم با فاصله طراحی شده اند، تا یک فضای دنج و غار مانند را در عقب بوجود بیاورند. البته باید گفت که رنگ بکار رفته در نمای داخلی فقط مشکی است و همین امر در ایجاد چنین فضایی کمک کرده است.

تویوتا C-HR جدیدTOYOTA C-HR 2018

این یک خودروی شاسی بلند تمام عیار نیست، چرا که فقط 2 اینچ از مدل یاریس (Yaris) بلندتر است و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل جلو می باشد. سرنشینان عقب نسبت به هاچ بک Yaris کمی فضایشان کوچکتر شده اما به جای آن، فضای صندوق عقب به همان نسبت کمی بیشتر شده است.

TOYOTA C-HR 2018

همانند رقیب اصلی اش نیسان جوک، شاید تویوتا CHR 2018 از نظر بچه ها جذاب و کمی نیاز به تغییرات داشته باشد، اما مسلما بدون اپل CarPlay یا Android Auto ،تویوتا فروش سخت و دشواری خواهد داشت. به خصوص هنگامی که متوجه می شوید محصول جدید تویوتا، آخرین نسخه سرگرمی Entune را پشتیبانی نمی کند! و در قسمت خدمات پس از فروش، شما می توانید یک رابط ارتباطی ساده را انتخاب کنید! مسلما پورت های USB بیشتر تا حدودی می توانند به حل کردن این ماجرا کمک کند.

تویوتا C-HR 2018

در بخش تکنولوژی، زیاد حیرت آور نبود، اما دست فرمان خوب آن می تواند جبران کننده کم و کاستی های بخش قبلی باشد. این نسخه در پیست Nürburgring توسعه یافته و تست شده است. به غیر از econobox بودن این طراحی (مصرف سوخت پایین و قیمت نه چندان بالای آن)، عملکرد و کنترل آن در پیچ های تند و دشوار، با وجود کمی لغزش بدنه، بسیار عالی و راضی کننده بود. این پلت فرم TNGA یک پیشرفت فوق العاده برای دینامیک خودروهای تویوتا محسوب می گردد. حرکت تویوتا CHR 2018 در پیچ های تند بسیار سریعتر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید و به عبارتی هیچ تجربه بد و دشواری از رانندگی با آن به شما دست نخواهد داد. عملکرد آن بدون تعصب واقعا عالی بود!

تویوتا CHR 2018تویوتا C-HR 2018

بخش فنی تویوتا CHR جدید

موتور این شاسی بلند جدید از سایز معمول کوچکتر شده و تلاش های زیادی بر روی بازدهی آن انجام شده است. این موتور جدید 2.0 لیتری و چهار سیلندر تنها 144 اسب بخار و 139 پوند فوت (188 نیوتن متر) گشتاور را تولید می کند که گرچه ممکن است در یک مزدا CX-3 مناسب باشد. اما وزن C-HR دیفرانسیل جلو 300 پوند (136 کیلوگرم) بیشتر از سیستم دو دیفرانسیل مدل CX-3 است!  چطور و به چه دلیل این وسیله نقلیه 3،300 پوند (حدود 1500 کیلوگرم) وزن دارد، یک راز است، اما با صرفنظر از جایی که این خودرو می آید، می تواند برایش دردسرساز شود.

TOYOTA C-HR 2018TOYOTA C-HR 2018

در راستای موضوع وزن، یک مورد دیگر بنام گیربکس CVT هم وجود دارد. این روزها، همه CVT ها بد نیستند، اما این یکی، مربوط به همان چند مورد نه چندان خوب می شود! شتاب گیری آن در تعویض دنده واقعا اهسته و دردناک است. اگر سرعت 60 مایل در ساعت ، کمتر از 10 ثانیه باشد، من تقاضای بازشماری (درخواست سنجش مجدد شتاب) دوباره خواهم داد. اگر در ترافیک شما یک فضای خالی پیدا کنید و بخواهید که سریع تغییر مکان دهید، باید پاشنه پای خود را بر روی گاز فشار داده و تا عدد دو بشمارید، سپس صدای دور موتور را می شنوید که تا 5000 دور در دقیقه می رسد و پس از آن مجددا دو ثانیه دیگر را بشمارید، آنوقت احساس می کنید که تویوتا CHR 2018 به آهستگی شروع به حرکت کرده است!!!

TOYOTA C-HR 2018

در طرف دیگر، جعبه دنده آن قرار دارد که در توقف ها کاملا تهاجمی عمل می کند و اگر چرخشی در داخل شهر دارید که مملو از چراغ های راهنمایی و رانندگی است، به مشکلی بر نخواهید خورد و تا زمانی که نیازی به حرکت بسیار سریع از کنار یک 18 چرخ که با سرعت 45 مایل در ساعت در حال حرکت است نداشته باشید، شتاب آن کاملا مناسب است.

TOYOTA C-HR 2018

احتمالا با این کار تویوتا قصد داشته که شکایات ساکنین مرکز شهر را به حداقل برساند! به استثنای سر و صدای محیط بیرون، سر و صدای باد، سر و صدای تایرها، سر و صدای موتور و هرچیزی که تولید صدا می کند، در داخل تویوتا CHR 2018 خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید احساس می شود! EPA  (سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا)حداقل میزان مصرف سوخت این شاسی بلند تویوتا را به ترتیب شهر / بزرگراه / ترکیبی 27/31/29 مایل در هر گالن (8.1 / 7.6 / 8.7 در هر صد کیلومتر) برآورد کرده است.

آزمایش مانور ناگهانی شاسی بلند تویوتا

 

هندلینگ شاسی بلند کوچک تویوتا

حال به سیستم فرمان خودرو جدید ژاپنی می رسیم. کیفیت این سیستم برای یک کراس اوور بسیار سریع و البته برای انتقال حس رانندگی اسپرت به راننده کمی سنگین احساس می شود. این قابلیت قطعا مسیر خودرو را به سرعت تغییر می دهد، اما فرمان دارای یک نقطه مرده در مرکز فرمان است و هنگامی که 5 درجه فرمان را به هر دو سمت بچرخانید، شما را به طور ناگهانی داخل یک منحنی پرتاب می کند. رانندگی با این خودرو نیاز به تمرین دارد تا بتوانید هدایت آن را در سرعت پایین، آرام و متوسط کنترل کنید و قلق منطقه مرده فرمان، دستتان بیاید. تویوتا CHR جدید تویوتا تلاش می کند فاکتورهای سرگرم کننده برای ایجاد یک حالت اسپرت را افزایش دهد – مثلا شما بتوانید بعضی از دستورها را از صفحه کیلومتر دیجیتال انتخاب و اعمال کنید، این عمل باعث پیچیدگی بیشتر و سرگرمی می شود، اما حس فراتری را به راننده القا نمی کند. قرار بر این بود که گیربکس CVT آن نیز همانند یک سیستم انتقال قدرت 7 سرعته خودکار عمل کند، اما خب این مورد دارای عملکرد قابل توجهی نبود. تست تصادف و پیشگیری از تصادف تویوتا CHR جدید

 

با وجود موارد گفته شده، تویوتا CHR 2018 چندان هم بد نیست. این مدل حتی در نسخه پایه هم، با تجهیزات خوبی روانه بازار شده است. هر دستگاه CHR 2018 شامل یک پکیج ایمنی فعال از قبیل ،کنترل اتوماتیک چراغ نور بالا (نزدیک شدن خودرو از مقابل را تشخیص داده و نور بالا را قطع میکند و پس از رد شدن آن مجددا چراغ نور بالا را روشن میکند)، هشدار خروج از خط، کمک به نگهداری خودرو در مسیر حرکت و ترمز اضطراری اتوماتیک با توانایی تشخیص برخورد با اتومبیل و عابر پیاده است.

تویوتا CHR جدید

آنها همچنین برای این نسخه، آپشن کروز کنترل تطبیق یافته (فعال) و دوربین استاندارد پشتیبان را نیز در نظر گرفته اند، هرچند که بخاطر وجود دلایلی عجیب و غریب، بجای اینکه دوربین را بر روی صفحه نمایش هوشمند 7 اینچی استاندارد طراحی کنند بر روی آینه دید عقب جای داده اند. کنترل کروز انطباقی در ایست-حرکت های ترافیک هم عمل می کند، اما شما باید هر بار که وسیله نقلیه به طور کامل متوقف می شود، دکمه آن را مجددا لمس کنید و در مسافت های کوتاه به علت رفت و آمد زیاد عابران، در نهایت شما مجبور به خاموش کردن آن می شوید.

تویوتا C-HR جدید

تجهیزات و امکانات خودرو

از دیگر ویژگی های جذاب و استاندارد این نسخه می توان به 10 کیسه هوای ایمنی، کنترل اتوماتیک دوگانه آب و هوا، بلوتوث، ترمز پارکینگ الکتریکی با عملکرد نگهدارنده، چرخ های آلیاژی 18 اینچی، فرمان چرمی، صندلی های اسپرت و پوشش کف صندوق عقب اشاره کرد. همه این موارد فقط با پرداخت 23،460 دلار مال شما می شود. فقط با پرداخت دو هزار دلار بیشتر، شما می توانید گزینه بهتر و  یک نمونه واقعی از عملکرد تویوتا CHR 2018 را دریافت کنید. با پرداخت این مبلغ، شما می توانید استارت بدون نیاز به سوئیچ، صندلی های گرم کننده ، سیستم نظارت بر نقاط کور خودرو و هشدار برخورد با موانع عقب را دریافت کنید.

تویوتا CHR 2018تویوتا CHR جدید

هیچ کدام از تریم (سطح تجهیزات) تویوتا CHR 2018 سانروف ندارند، اما شما می توانید پازل های به هم ریخته یک الماس را در طراحی چراغ های جلو و تریم داخلی درب ها ببینید که چگونه با همدیگر هماهنگی و مطابقت دارند و شکل یک الماس را تکمیل می کنند. از نسخه های واقعی دیگر می توان به R-Code اشاره کرد که دارای یک سقف سفید با انتخاب رنگ بدنه قرمز، آبی یا آبی مایل به سبز بوده که اخیرا هم فقط منحصر به مدل R-Code شده است.

تویوتا C-HR 2018تویوتا C-HR 2018

تویوتا CHR جدید خودرویی است که در همه قسمت های آن تضاد دیده می شود. هدف این کمپانی از این طراحی جدیدش، ایجاد بازاری جدید برای قشر جوان است، با اینکه رابط یکپارچه سازی گوشی های هوشمند در آن بکار نرفته است. این خودرو در پیست نوربرگ رینگ تست و آماده سازی شده، اما حس رانندگی با آن چندان هیجان برانگیز و پر شتاب نیست. این خودرو همه معایب طراحی یک مدل کوپه را در خود دارد اما با این حال بعضی از عملکردهای کلاس کراس اوور را در خود جای داده است.

تویوتا CHR جدید

به طور کلی باید گفت که این شاسی بلند ژاپنی گزینه ای عالی برای شهروندان شهرهای کوچکی که جنگجویان جاده نیستند به شمار می رود! تویوتا CHR جدید بین دو ماموریت به دام افتاده است – تلاش کرده تا یک خودرو اسپرت و در عین حال انطباق یافته با فناوری های هوشمند بطور هم زمان باشد. البته طبیعی است که این خودروساز شرقی نتواند آن را انجام دهد و برای بسیاری از افراد طراحی جدید تویوتا، یک کراس اوور کرولا است و برای بسیاری دیگر، هیچ مورد اشتباهی در این مدل وجود ندارد!

 منبع : Motortrend.com

در پایان، ویدئو بررسی این خودرو ژاپنی را که توسط تیم “خودرو ویترین” زیرنویس شده است مشاهده نمایید. همچنین نظرات خود درباره این مطلب و همچنین خودرو تویوتا CHR 2018 را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2018
سبک بدنه شاسی بلند (Crossover&SUV)
کشور سازنده ژاپن
قدرت موتور 143 اسب بخار
نوع سوخت بنزین
8.8
مصرف شهر
5.8
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید