فورد موستانگ 2018

مشخصات کلی
طول 4788 mm
عرض 1933 mm
ارتفاع 2080 mm
حجم مخزن سوخت 70 لیتر
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو کوپه
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 4
پیشرانه
تعداد سیلندرها 8
تعداد سوپاپ 32
حجم موتور (CC) 5000 cc
قدرت موتور (اسب بخار ) 466
گشتاور 569 nm
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 10
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 4.3
حداکثر سرعت 249 kmh
قیمت جهانی $26,675

فورد موستانگ 2018

نظر کلی 5.5/10

به نظر می رسد که چشم انداز پر ابهت و توان بالا به جز جدایی ناپذیر فورد موستانگ تبدیل شده و فورد موستانگ 2018 نیز از این امر مستثنی نیست. چهره این مدل جدید، به روز شده و یک موتور 8 سیلندر Coyote و یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته سفارشی به جای نسخه ی شش سرعته قبلی در آن به کار گرفته شده است. موستانگ درست همانند قبل یک کوپه جذاب و قدرتمند با آپشن های مدرن است که گویا قرار است این بار بهتر از همیشه ظاهر شود. اما هنوز هم برخی از عناصر قدیمی در این خودرو به چشم می خورند که مانع از رسیدن فورد موستانگ 2018 به اوج عملکردش می شوند.

فورد موستانگ 2018

قیمت گذاری ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ 6/10

بین شورلت کامارو، Dodge Challenger و موستانگ، که دارای مشخصات تقریبا یکسانی هستند (هر سه در کلاس ماسل کار قرار دارند) فورد بهترین قیمت را دارد. قیمت موستانگ GT پرمیوم از 39،190 دلار (35،190 دلار برای مدل GT پایه) شروع می شود، در حالی که کامارو SS (42000 دلار) و چلنجر SRT ( 49495 دلار) قیمت گذاری شده اند. هر چند، آپشن های مختلف قیمت را به طور قابل توجهی بالا می برند، به طوری که نسخه ی آزمایشی که من تست کردم دارای قیمتی برابر با 53،160 دلار بود.

فورد موستانگ 2018فورد موستانگ 2018

گران ترین پکیج عملکردی 3995 دلار است. این پکیج شامل آپشن هایی مانند چرخ های آلومینیومی 19 اینچی، ترمزهای Brembo ، شاسی تقویت شده منحصر به فرد و باله های عقب بزرگ، می باشد. پکیج آپشن های 401A – یا همان بسته 2200 دلاری –  از یک نمایشگر خوشه ای دیجیتال 12 اینچی، فرمان گرم و سیستم ناوبری صوتی تشکیل شده است.

فورد موستانگ 2018

سیستم تعلیق MagneRide 1،695 دلار قیمت دارد، در حالی که گیربکس 10-سرعته اتوماتیک هزینه ای معادل 1595 دلار را به خود اختصاص داده و بسته ایمنی هوشمند (کنترل کروز انطباقی، چراغ های جلوی اتوماتیک، سیستم ماندن در بین خطوط) 1،000 دلار دیگر برای شما تمام خواهد شد. اگر می خواهید سیستم تنظیم اگزوز (که بسته به تنظیمات، صدای اگزوز را کنترل می کند) را فعال کنید باید 895 دلار دیگر نیز هزینه نمایید و بسته ارتقای سیستم امنیتی نیز 395 دلار به قیمت خودرو خواهد افزود.

طراحی و نمای بیرونی ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ 6/10

اگر بخواهم صادقانه بگویم نمای جلوی فورد موستانگ 2018 ، بهترین نمای طراحی شده توسط کمپانی آمریکایی فورد نیست. چراغ های جدید دارای طراحی سوال برانگیزی هستند. اما شما نمی توانید انکار کنید که بقیه بدنه هنوز هم فوق العاده جذاب است، به ویژه هنگامی که به رنگ Kona Blue، چرخ های مشکی و بال های اختیاری این خودرو دقت کنید نمی توانید جلوی احساسات خود را بگیرید. این خودرو توجه بسیاری از عابرین پیاده را به سمت خود جلب خواهد کرد حتی اگر انها ابتدا جذب نمای جلوی آن نشده باشند.

فورد موستانگ 2018

بدنه ی عضلانی و ارتفاع پایین خودرو، جزو زیبایی های کلاس خودروی موستانگ هستند، اما به نظر می رسد که فورد 2018 توانسته بهتر از سایر همتایانش باشد. به طوریکه چلنجر نسبت به سایر مدل ها خیلی قدیمی است و نسخه ی جدید کامارو نیز یک نسخه فیس لیفت سوال برانگیز است که چندان به چشم نمی آید. با این حال، موستانگ توانسته تعادل بی نظیری را بین سبک قدیمی و جدید به وجود آورد.

طراحی داخلی و راحتی ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ 4/10

حتی با وجود تعلیق MagneRide سفارشی (1،695 دلار) باز هم موستانگ از لحاظ راحتی کابین نمره چندان بالایی نمی گیرد. با وجود همه اینها، این خودرو یک کوپه عملکردی است، بنابراین انتظار نداشته باشید که میزان لرزش کابین کاهش یابد.

قیمت فورد موستانگ 2018

حتی صندلی های بزرگ و تهویه دار فورد موستانگ 2018 نیز نتوانسته اند، تعلیق سفت و گیربکس نامنظم این خودرو را پوشش دهند. گرچه شیشه های جلوی این خودرو به اندازه کامارو باریک نیست اما هنوز مانع دید کامل راننده می شود.

ارگونومیک کابین نیز به راحتی آن کمکی نکرده است. صفحه نمایش دارای زاویه ناخوشایندی است و حتی با وجود قاب 6 فوتی خود از صندلی راننده خیلی دور است. پدال ترمز تحت ستون فرمان واقع شده لذا پای راست من به آسانی نمی توانست به آن برسد و کنترل فرمان هم بدون نگاه کردن، گیج کننده و دشوار بود. علاوه بر این لازم به ذکر است که دستگیره های کنترل تن و بلندی صدا ، ارزان و پلاستیکی به نظر می رسند.

قیمت فورد موستانگ 2018

تکنولوژی و قابلیت اتصال 6/10

سیستم اطلاعات و سرگرمی فورد با سیستم عامل های Apple CarPlay و Android Auto سازگار است اما با این وجود اندکی قدیمی شده است. صفحه نمایش لمسی فورد موستانگ 2018 ، حساسیت کمی دارد و طرح آن نیز به هم ریخته و گیج کننده است. اما موستانگ با توجه به تنوع ویژگی های اختیاری هنوز هم از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است.

قیمت فورد موستانگ 2018قیمت فورد موستانگ 2018

یک خوشه ابزار دیجیتالی 12.4 اینچی زیبا نیز در وسط قسمت جلویی کابین خودرو به چشم می خورد. این خوشه ابزار مدرن ترین تکنولوژی به کار رفته در کابین است و به چند روش مختلف قابل تنظیم می باشد (شما با استفاده از آن می توانید کنترل های گیج کننده را هدایت کنید). یک گیج آنالوگ، یک سرعت سنج دیجیتال J شکل و یک تلسکوپ دیجیتال کاملا افقی نیز در این قسمت وجود دارد.

عملکرد و فرمان پذیری خودرو ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ 5/10

موتور 5 لیتری Coyote هشت سیلندر این خودرو در سال 2011 تولید شده و یک موتور نسبتا قدیمی به حساب می آید. اما این موتور هنوز هم فوق العاده است. این خودرو دارای قدرت تهاجمی بالایی است، تا حدی که سر شما به عقب کشیده شده و فشار را کاملا بر روی قفسه سینه خود حس می کنید. علاوه بر این خودرو  فقط در 3.9 ثانیه به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می رسد و توان آن نیز برابر با 460 اسب بخار بوده و دارای گشتاوری در حدود 420 پوند (حدود 570 نیوتن متر) است، در حالی که حداکثر گشتاور آن در 3000 دور در دقیقه محقق می گردد.

قیمت فورد موستانگ 2018

در واقع، خرید فورد موستانگ 8 سیلندر بدون یک گیربکس دستی احمقانه است، اما زمانی که تنها جایگزین شما یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته باشد این خرید احمقانه تر خواهد بود. تغییرات این خودرو خشن و تند و تیز است، و هنگامی که شما پایتان را بر روی گاز می گذارید، به سرعت وارد مرحله دنده معکوس می شود. خوشبختانه در مدل اسپرت پلاس با تغییر نقاط انتقال و بهینه سازی واکنش دریچه گاز، بسیاری از نواقص بر طرف شده و  بسیاری از مشکلات کاهش یافته اند اما هنوز هم این خودرو به کندی وارد مرحله دنده معکوس می شود. پدال شیفترهای پشت فرمان مدیریت این شرایط را آسان می کنند اما نه تا اندازه ای که انتظار دارید.

در حالت عادی، فرمان فورد موستانگ 2018 نسبت به خودروهای کلاس خود فوق العاده خشک و بی روح به نظر می رسد. اما در حالت Sport+ و Track این ویژگی ها به میزان قابل توجهی بهبود یافته اند؛ فرمان تند و تیزتر شده، سیستم تعلیق MagnaRide قوی تر گردیده و گیربکس سریعتر وارد عمل می شود.

ویژگی های ایمنی 5/10

اگرچه سیستم کنترل کروز انطباقی هزینه اضافی 1000 دلاری را به همراه دارد، اما یکی از ویژگی های محبوب خودروها به شمار می آید. گرچه این آپشن نمی تواند سرعت خودرو را در یک ترافیک سنگین  به صفر برساند، اما باعث می شود که این کوپه جدید فاصله خوبی را از خودرو مقابل خود در بزرگراه حفظ نماید. این آپشن  تند و یا واکنشی نیست و در شرایط ترافیک شدید بسیار کاربردی می باشد.

مشخصات فنی فورد موستانگ 2018

سامانه های هشدار خروج از خط و ماندن بین خطوط نیز آپشن های خوبی هستند. گرچه سیستم های فعال و کمکی این خودرو کامل نیستند، اما آنها به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس ایجاد شده توسط شیشه کوچک جلو اتومبیل شده و این کوپه آمریکایی را در فاصله مناسبی از خودروی جلویی نگاه می دارند. یک دوربین با کیفیت نیز برای بهتر شدن دید محدود عقب در هنگام پارک، ارائه شده است.

مشخصات فنی فورد موستانگ 2018

مصرف سوخت و هزینه های جاری 6/10

فورد موستانگ 2018 قطعا برنده جایزه بهره وری در مصرف سوخت نخواهد شد. در واقع این خودرو جایی در وسط این عرصه رقابتی جای گرفته است. این خودرو که دارای مصرف سوختی برابر با 15 مایل به ازای هر گالن (15.6 لیتر در صد کیلومتر) در شهر، 25 مایل به ازای هر گالن (9.4 لیتر در صد کیلومتر) در بزرگراه و 18 مایل به ازای هر گالن (13 لیتر در صد کیلومتر) به صورت ترکیبی است، از مصرف دوج چلنجر SRT ((16/13/13 بهتر است، اما در برابر شورلت کامارو SS ( 17/27/20) کم می آورد. اما من فکر نمی کنم که خریداران چنین خودروی گران قیمتی در مورد مصرف سوخت آن چندان نگران باشند. البته هر چند سوخت اضافی برای عملکرد بهتر توصیه می شود اما چندان ضروری نیست.

منبع : Motor1.com  مترجم : سهیلا دوست پژوه

نگاهی به فورد موستانگ 2018 و صدای اگزوز جذاب آن

 

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2018
سبک بدنه کوپه (Coupe)
کشور سازنده امریکا
قدرت موتور 466 اسب بخار
نوع گیربکس اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
انتقال قدرت به چرخ ها RWD
14.7
مصرف شهر
9.4
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید