لکسوس ES350 مدل 2019

مشخصات کلی
طول 4953 mm
عرض 1600 mm
ارتفاع 1448 mm
وزن 1680 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت 49 لیتر
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو سدان
پیشرانه
تعداد سیلندرها 6
حجم موتور (CC) 3500
قدرت موتور (اسب بخار ) 305
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 8
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها tcs
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 6.6
حداکثر سرعت 210

اولین تجربه رانندگی با لکسوس ES350 مدل 2019 : هر کسی نمی تواند یک قهرمان باشد !

با بررسی لکسوس ES350 مدل 2019 همراه ما باشید.

لکسوس ES350 مدل 2019

لکسوس قصد دارد تا عملکردی و سرگرم کننده باشد، اما باید آن را با نسخه ES جدیدش تشخیص دهید. یک چیز خاص در Lexus وجود دارد. مانند یک مخزن که به آرامی پر می شود، این شور و هیجان در حال ادامه پیدا کردن بود همانند فعالیت های تویوتا، تا اینکه در سال گذشته سد این مخزن شکسته شد و لکسوس کوپه اسپرت خود بنام LC 500 را عرضه کرد. مسلما برای بدست آوردن فروش بیشتر در بازار ، لکسوس تلاش می کند تا برتری مدل LC خود را نسبت به سایر رقبا اثبات کند. سدان پرچم دار LS در این مسیر زیاد موفق نبود، اما اکنون Lexus می خواهد فرمول LC ​​را به ES تزریق کند. آیا این کار عملی خواهد شد؟

لکسوس ES350 مدل 2019

لکسوس ES350 مدل 2019 یک مدل الهام گرفته از سدان LS است و کیفیت داخلی آن به شدت بهبود گشته و تنها یک مقدار کوچک از جذابیت رانندگی خودروی جذاب یعنی LC را در بر می گیرد. اما در عین حال با اجداد خود بسیار متفاوت است، رانندگی با ES در اطراف محیط های تپه ای در خارج از نشویل ایالت تنسی ثابت می کند که بدون توجه به آنچه که لکسوس می خواهد در مورد این سدان جدید به ما بقبولاند، این طراحی جدید هنوز یک خودروی گشت زنی لوکس آرام و مطمئن است. ES همانند یک همدم و همراه همیشگی است. اگرچه که، آن را باید به سختی هل دهید، تا شگفتی های حاصل از LC به سرعت اجرا شود.

لکسوس ES350 مدل 2019

این یکم شرم آور است، زیرا در حداقل ترین حالت، این یک خودرو جذاب با ظاهری اسپرت است. پلت فرم آن بر اساس Lexus ‘GA-K است – این مدل دارای یک ترکیب راحتی / عملکردی است که در ساختار طراحی های جدید تویوتا مانند کمری جدید و آوالون دیده می شود.این طراحی جدید یک نسخه کاهش یافته از Lexus LS است و ایده آن کمی در تقابل با کارهای قبلی لکسوس می باشد. به طور کلی، ES جدید دارای یک کاپوت پایین کشیده شده است تا نمای اسپرت تری به خود بگیرد و همینطور دو اینچ به فاصله بین دو محور اضافه شده و طول کلی خودرو به طور کلی به اندازه 2.6 اینچ رشد یافته است.

لکسوس ES350 مدل 2019لکسوس ES350 مدل 2019

لکسوس ES350 مدل 2019 دارای طراحی قابل توجهی نسبت به ES نسل گذشته است، همراه با جلو پنجره دوکی شکل و خطوط درهم رفته. چراغ های جلو مدل 2019 شباهت زیادی به چراغ های LS دارند و چراغ های باریک عقب، ظرافت و مهاجم بودن نمای پشت را بیشتر افزایش می دهد. مانند Avalon، مدل ES مشخصات بسیار تهاجمی را به خود گرفته است و بهترین کار را برای پنهان کردن یک شکل سه قسمتی بدنه انجام داده است و آن هم ادغام زوایای میانی با عقب خودرو است.

لکسوس ES350 مدل 2019

همه این تغییرات یک اثر عملی را باعث شده است و ضریب کشش ES را به 0.29 رسانده – و با ایجاد حالت F-Sport، این رقم به 0.26 خواهد رسید که همانند تویوتا پریوس بسیار خودروی سیال و انعطاف پذیری شده است. این وسیله نقلیه انگار که در هوا شنا کرده و با استفاده از این شرایط به سرعت بالایی دست پیدا می کند. اما این همه ماجرا نیست، چرا که این شکل هندسی به ES کمک می کند تا سوخت کمتری را استفاده کند، سر و صدای باد را کاهش دهد و یک کابین بسیار آرام را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

لکسوس ES350 مدل 2019

پس، این خودرو واقعا بی سرو صداست، برخی از نوآوری های قابل لمس، صداهای خارجی را تا حد زیادی از بین می برند. به عنوان مثال، چرخ های ES دارای پک کاهش دهنده صدا در بین پره های خود هستند که صدا را به کل خفه می کنند، همینطور بخاطر نوع مواد بکار رفته در زیر اتومبیل حجم زیادی از صدا از بین می رود. این مورد حتی برای شنیدن تماس های تلفن همراه خود هم بسیار موثر است و باعث بهتر شنیده شدن صدا می شود. در مورد سر و صدای زیر کاپوت هم باید گفت که به لطف چهار موتور نوآورانه تعبیه شده و نویز گیرهای اضافی شما هیچ صدایی را از نسخه استاندارد 3.5 لیتری V6 نمی شنوید.

لکسوس ES350 مدل 2019

اگر لکسوس LS جدید کابین بیش از حد شلوغی دارد و ES قدیمی هم بطور دردناکی خسته کننده بوده است، باید بدانید که لکسوس ES350 مدل 2019 در یک تعادل بسیار عالی به سر می برد. اشکال در اینجا جذاب و هوشمندانه قرار داده شده اند – همه چیز دقیقا جایی است که باید باشد، بنابراین آشنا شدن با تجهیزات این خودرو به زمان بسیار کمی احتیاج خواهد داشت. در داخل کابین یک صفحه نمایش بزرگ وجود دارد – درواقع یک صفحه نمایش 8.0 اینچی استاندارد است در حالی که اندازه 12.3 اینچی آن جزء آپشن های اختیاری است – در بالای داشبورد مرکزی، یک نوار باریک از دکمه های فیزیکی برای کنترل آب و هوا و در کنسول مرکزی هم یک اهرم دنده سنتی تعبیه شده است. برای استفاده از سیستم سرگرمی شما باید با یک صفحه کیبورد کسل کننده کار کنید ، طراحی این قسمت همانطور که همیشه بد است، باقی ماند. به عبارت دیگر، این درست مثل ES قدیمی است.

لکسوس مواد متفاوتی را برای داخل کابین بکار برده است. این یک کابین واقعی است که احتمالا بهترین گزینه برای یک وسیله نقلیه زیر 50000 دلار می باشد. لمس پلاستیک بکار رفته در این طراحی به راننده حس دلپذیر و نرمی را می دهد – البته طراحان آن را بسیار کم در داشبورد و درب ها بکار برده اند. در عوض، مقدار زیادی از چرم متنوع با دوخت متضاد را بکار برده اند. به جزئیات این صندلی های چرمی زیاد اشاره نشده است اما به مدل LS زیاد شباهت ندارد و با توجه به تفاوت قیمتی آن، جا دارد که از طراحان سپاسگزاری کنیم.

تأثیرات LS و LC در طراحی این خودرو مشهود است. جنس ورقه آلومینیومی که در قسمت درب ها بکار رفته با شکل تیز و شمشیر مانند خود، ظاهر داخلی را بسیار جذاب و دلفریب کرده است، درست مانند مدل LC. احساس استفاده از دستگیره درب ها هم بسیار لذت بخش و مشابه است. آنها اجسامی جامد، مکانیکی و انعطاف پذیر هستند، اما عمیقا، رضایت بخش می باشند و استفاده از آنها بسیار دلپذیر است. ترکیب این موارد با نمایشگر 7. 0 اینچ TFT در صفحه کیلومتر شمار و دو عقربه شمار در داخل آن که استفاده از آن هم بسیار آسان است ، باعث ایجاد شباهت زیادی به کوپه پرچم دار لکسوس یعنی LC می شود.

و المان های برگرفته از LS، مشبک های اختیاری بلندگوی سیستم صوتی Mark Levinson ، بسیار دلفریب و زیبا هستند. در حالی که جنس آنها پلاستیکی است،اما مشبک ها مانند برخی از سنگ های آتشفشانی به نظر می رسند که دارای منافذ بسیار مرتبی هستند. این مشبک ها واقعا مرتب و شسته و رفته هستند.

طراحان همانند روش قبلی خود، در قسمت بالای داشبورد از تریم چوبی استفاده کرده اند. این طراحی نیز در فرمان، که جزء موارد طراحی LS است هم دیده می شود. مانند سدان پرچم دار لکسوس (مدل LS) ، این تریم چوبی فقط در قسمت داخلی پره های فرمان دیده می شود در حالیکه پوشش چرمی سرتاسر فرمان را در بر گرفته است. بنابراین مالکان خودرو می توانند از تریم چوبی و چرمی بکار رفته در فرمان لذت ببرند و با انتخاب این مورد، از یک گرم کن حاشیه فرمان هم بهره مند شوند.

کابین لکسوس ES350 مدل 2019 بسیار زیبا است، و این یک مکان بسیار خوب برای نشستن است. طراحان برند ژاپنی برای کاهش خستگی راننده، موقعیت صندلی و فرمان را به گونه ای تطبیق داده اند که در بهترین حالت برای نگاه به جلو و موقعیت بدنی آن قرار گیرد (صفحه نمایش 10.2 اینچی برای نگه داشتن دید به جلو کمک می کند).

این خودرو بسیار عالی بود و ما بسیار از آن لذت بردیم. همینطور با وجود رطوبت و دمای بسیار ناراحت کننده، توانستیم روز خود را آرام و تازه سپری کنیم.

لوازم داخلی – چرم بکار رفته در خودروی مورد تست ما، اگر چه که چرم استاندارد است – اما بسیار دوست داشتنی است و تقریبا در همه قسمت های داخلی لکسوس ES350 2019 بکار رفته است. تریم F-Sport باعث تقویت بیشتر این قضیه می شود، اما خب ضروری نیست. بسیار از بخش های طراحی شده مناسب و گیرا بوده، در قسمت نشیمن گاه صندلی های جلو یک بالشتک بکار رفته ، همینطور برای راننده گزینه ای وجود دارد که می تواند در صورت نیاز فضای پای خود را بیشتر کند و اصطلاحا صندلی را کشیده تر سازد. برای سرنشینان عقب هم، 39.2 اینچ فضا وجود دارد که حتی برای افراد بالغ هم بسیار کافی است. فضای سر سرنشینان برای افراد خیلی قد بلند کمی کوتاه است، اما باز هم اندازه 37.8 اینچ تا حد زیادی قابل قبول است.

لکسوس ES350 مدل 2019 یک سدان لوکس و بسیار خوب است. به نظر عالی طراحی شده و راحتی آن غیر قابل انکار است. اما مهم نیست که لکسوس چه می گوید چرا که این یک سدان اسپرت نیست. در واقع آنها می خواستند که ES بیشتر به آن سمت حرکت کند گرچه چنین نتیجه ای حاصل نشد.

در واقع ES 350 F-Sport نگاه برند لکسوس را به ساخت سدان اسپرت نشان می دهد. مانند دیگر تولیدات خط F-Sport، این خودرو دارای طراحی هیجان انگیزی در داخل و خارج است – ادوات یا لوازم جانبی آن دارای چرم قرمز هستند که منحصرا برای F-Sport است، خیلی هیجان انگیز است نه؟ – از جمله چرخ های 19 اینچی، جلو پنجره مهاجم تر، نمایشگر کیلومتر شمار منحصر به فرد الهام گرفته از LFA (فریاد زننده آن را به یاد دارید؟)، و تنظیم های اضافی برای دو صندلی جلو. این تعلیق نیز باعث بهبود دامنه های عملکردی می شود.

قیمت لکسوس ES350 مدل 2019

شما هیچ جای گله و شکایتی در مورد موتور این خودرو نمی توانید داشته باشید. موتور 3.5 لیتری V6 جدید دارای 302 اسب بخار و 267 پوند فوت گشتاور است. با تزریق دریچه ای و مستقیم ، سیستم کنترل بدنه و سیستم اتوماتیک 8 سرعته در کنار آن، سازنده این موتور 3.5 لیتری ادعا می کند که میزان مصرف این خودرو ،22 مایل در هر گالن برای شهر، 33 برای بزرگراه و 26 هم بصورت ترکیبی خواهد بود. این یک امتیاز بالاتر از مدل سال گذشته در مصرف شهر و دو امتیاز هم بالاتر از آن در بزرگراه ها و مقیاس ترکیبی است.

اما در زیر لکسوس ES350 مدل 2019 چه خبر است؟ یک شاسی سخت تر، یک بست نگهدارنده در جلو، تعلیق مک فرسون در جلو و یک تعلیق چند جانبه مستقل در عقب. مهندسان Lexus همچنین فرمان پذیری را بهبود بخشیده اند، به این ترتیب تجهیزات الکتریکی فرمان را از داخل چهارچوب قبلی به قسمت پایین تر جابجا کرده اند. اما با این حال ما باز هم متوجه نشدیم که چه چیزی در حال اتفاق افتادن است!!!

قیمت لکسوس ES350 مدل 2019

سیستم تعلیق تطبیق یافته راحت باعث می شود که سواری هم راحت باشد، اما بدون شور و شوق خاصی. اگر لکسوس ES350 مدل 2019 را به عنوان یک سدان اسپرت تلقی کنید، در مقایسه با مدل GS (سدانی با سایز مشابه اما با رده قیمتی بالاتر) در مسیرهای پیچ در پیچ، چالش برانگیزتر ظاهر شده و همین امر موجب می گردد تا از آن لذت ببرید. البته هندلینگ و فرمان پذیری، با وجود تمام تلاش های لکسوس برای ایجاد بازخورد بیشتر، هنوز کمی کرخت و سفت است. چرخ ها سبک هستند، این برای یک سدان لوکس خوب است اما برای یک سدان به اصطلاح اسپرت بسیار نا امید کننده است.

اما موتور جدید چگونه عمل می کند؟ در حالی که دسترسی به قدرت تولید شده راحت است و صدای زیر کاپوت بسیار کم است ، اما پاسخ اگزوزها کمی کند است و انتقال آن به آرامی صورت می گیرد، مگر اینکه شما آن را به حالت اسپرت تغییر دهید. اما متاسفانه، ایده ی رانندگی با ES در حالت اسپرت، زیاد جالب نخواهد بود.

بررسی لکسوس ES350 مدل 2019

لکسوس باید این واقعیت را بپذیرد که در حالی که ES دارای موارد مشابه زیادی با کوپه اسپرت LC است، اما باز هم یک خودرو لوکس به حساب می آید نه یک سدان اسپرت!

لکسوس ES350 مدل 2019 راحت و بی صدا است. عملکرد سیستم تعلیق به اندازه کافی در یک مسیر پر پیچ و خم حس خوبی منتقل نمی کند، اما در رانندگی های روزمره، دست اندازها و نواقص را به خوبی پوشش می دهد، این دقیقا شاخصه یک خودرو لاکچری است و همان چیزی است که از آن انتظار می رود. در سرعت های بالا، ES جدید همانند یک الماس زیبا می درخشد. پیشرانه و سیستم انتقال قدرت به خوبی با یکدیگر ترکیب شده اند و شما می توانید از آرامش ایجاد شده لذت ببرید. همینطور قدرت زیادی در دسترس راننده وجود دارد. به طور کلی باید اذعان کرد این یک وسیله نقلیه بسیار راحت برای رانندگی است.

بررسی لکسوس ES350 مدل 2019

ما نمی توانیم تصمیمی در این زمینه اتخاذ کنیم اما احساس می کنیم که تصمیم لکسوس برای تقویت ES (با ارائه مدل F-Sport) یک اشتباه است. این بهترین سدان برای فروش است – ارزش خود را در دوران رشد و شکوفایی SUV ها و  کراس اوور حفظ کرده است – بنابراین ما ایده خودروسازان مطرح جهانی را برای اسپرت تر ساختن تمام مدل هایشان، دوست نداریم، چرا که هر وسیله نقلیه ای نیازمند انجام این مأموریت نیست.

منبع : Motor1.com مترجم : پریسا زحمتکش

نگاهی اجمالی به لکسوس ES 2019

 

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2019
سبک بدنه سدان (Sedan)
کشور سازنده ژاپن
قدرت موتور 305 اسب بخار
نوع گیربکس اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
-
مصرف شهر
-
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید