لکسوس RX350L مدل 2018

مشخصات کلی
طول 5000 mm
عرض 1895 mm
ارتفاع 1710 mm
حجم مخزن سوخت 72 l
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو شاسی بلند
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 7
پیشرانه
تعداد سیلندرها 6
تعداد سوپاپ 24
حجم موتور (CC) 3456 cc
قدرت موتور (اسب بخار ) 305
گشتاور 350 nm
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 8
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چهار چرخ
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها TSC-EBD-BA
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 7
حداکثر سرعت 200 KM.H
قیمت جهانی 47.670 $

بررسی لکسوس RX350L مدل 2018

اکنون لکسوس RX با طول بیشتر و یک ردیف صندلی اضافه تر در دسترس است، اما آیا کسی مایل به سفارش آن هست؟ در ادامه با نقد و بررسی شاسی بلند ژاپنی لکسوس RX350L مدل 2018 همراه ما باشید.

لکسوس RX350L مدل 2018

در فیلم سینمایی سرزمین رویاها صدایی از غیب به ری کینسلا می گوید که اگر در وسط مزرعه اش یک زمین بیس بال بسازد، قهرمان افسانه ای، «جو جکسن پابرهنه» از دنیای مردگان باز می گردد و در زمینی که او درست کرده دوباره بازی می کند، این جمله “اگر بسازی آن ها می آیند” در بازار امروز کراس ­اوورها هم کاربرد دارد : اگر یک کراس ­اوور بسازید سرانجام کسی می آید و آن را می خرد. این موضوع به سادگی دلیل ساخت نسخه جدید کراس­ اوور RX را که بزرگتر از نسخه قبلی است، توضیح می دهد. ظاهرا اضافه کردن دو صندلی به  RX و تبدیل آن به RX 350L آن را خوش نماتر و جذاب تر کرده است، نه؟

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

با اضافه کردن 4.3 اینچ به طول خودرو (و ثابت ماندن فاصله محورها) لکسوس RX350L قابلیت حمل 7 سرنشین را پیدا کرده است. با این حال، علیرغم آن چه در مشخصات خودرو آمده است ردیف سوم صندلی ها که به این مدل اضافه شده است خیلی برای نشستن افراد (چه کودک و چه بزرگسال) مناسب نبوده و اگر کسی به دنبال خرید کراس ­اوور لوکس هفت نفره باشد بهتر است به دنبال مورد دیگری بگردد.

قیمت­ گذاری: 5 از 10

قیمت لکسوس RX با داشتن دو ردیف صندلی و طول استاندارد از مبلغ پایه 43 هزار و 470 دلار شروع می شود که تقریبا هم طراز با قیمت خودروهایی مثل آکورا MDX (44 هزار و 200 دلار) و اینفینیتی QX60 (43 هزار و 300 دلار) می باشد. با این حال این کراس اوورها (آکورا MDX و اینفینیتی QX60) در حالت استاندارد دارای یک ردیف صندلی اضافه هستند و این در حالی است که لکسوس RXL صندلی ­های ششم و هفتم را به عنوان یک آپشن اضافه در نظر گرفته و برای الحاق آن به خودرو از مشتری 4 هزار و 200 دلار اضافه دریافت می­ کند که قیمت پایه این خودرو را به 47 هزار و 670 دلار رسانده و با انتخاب سیستم تمام چرخ محرک برای خودرو در نهایت قیمت پایه آن تا 49 هزار و 70 دلار هم می رسد.

لکسوس RX350L مدل 2018

اضافه کردن گزینه های سفارشی دیگر قیمت لکسوس RX350L مدل 2018 را تا 56 هزار و 835 دلار بالا می برد؛ این پرش قیمت ناشی از انتخاب سیستم مانیتورینگ نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک عقب با سیستم ترمز (1065 دلار)، پکیج هوای سرد (315 دلار)، چرخ های پنج اسپوک با رینگ 20 اینچی (1170 دلار)، سیستم مسیریاب (2 هزار و 120 دلار)، پکیج پریمیوم (810 دلار) و هزینه حمل و نقل و تحویل (995 دلار) می باشد.

طراحی و نمای بیرونی: 5 از 10

امروزه طراحی بیرونی خودروهای لکسوس بسیار دو قطبی به نظر می رسد؛ یعنی یا عاشق این طراحی می شوید یا از آن متنفر خواهید بود. اصالت و ابتکار طراحی لکسوس RX350L مدل 2018 نمره بسیار بالایی می ­گیرد اما از نظر زیبایی اینطور نیست و متاسفانه شیت متال خودرو بیشتر شبیه یک طرح اریگامی ناتمام به نظر می رسد.

لکسوس RX350L مدل 2018

از طرفی کشیده تر کردن RX برای گنجاندن ردیف سوم صندلی ها هیچ کمکی به زیبایی این خودرو نکرده است. این طول اضافه بطور کلی به پیش آمدگی پشت خودرو اعمال شده (لکسوس فاصله محورها را افزایش نداده است) که چندان جالب از آب در نیامده است. این نسل از لکسوس RX از ابتدا هم برای داشتن صندلی­ های بیشتر طراحی نشده بوده و این امر به وضوح در نسبت های عجیب و غریب نمای نیمرخ آن به چشم می­ خورد.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

طراحی داخلی و راحتی: 6 از 10

بر خلاف طراحی بیرونی، داخل خودروی RX 350L موقر و مشابه نمونه های قبلی است. بیشتر مواد استفاده شده برای کابین مثل چرم رویه صندلی ها، داشبورد و درها و موارد فلزی مختلف در گوشه و کنار کابین کیفیت بالایی را به بیننده القا می کنند، هر چند یک تریم چوبی بسیار جلا داده شده و مصنوعی هم در اطراف کاپ­هولدر کنسول مرکزی به چشم می خورد که به نظر می رسد برای حفظ ظاهر شیک داخل کابین بهتر است از نمای داخلی حذف شود.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

بر عکس صندلی های ردیف سوم، ردیف های اول و دوم صندلی ها بسیار راحت به نظر می رسند. در ردیف سوم، کفی صندلی ها با فاصله کمی از کف خودرو قرار گرفته اند که شرایط نشستن برای مسافران بسیار دشوار خواهد بود. صندلی های ردیف سوم حدود ۶۰ سانتی متر فضای پا در اختیار سرنشینان قرار می دهند، اما باید خاطر نشان کرد که این فضا فقط در صورت جلو بردن کامل صندلی‌ های ردیف دوم ایجاد می شود. در واقع باید سرنشینان ردیف وسط با پاهای خود خداحافظی کنند تا فضای پای ۶۰ سانتی متر در عقب وجود داشته باشد. در صورت ثابت نگه داشتن صندلی های ردیف دوم و ایجاد فضایی راحت، در نهایت سرنشین با حداکثر سن ۱۰ سال در ردیف آخر جای خواهد گرفت.

لکسوس RX350L مدل 2018

نگاهی به طراحی داخلی و خارجی لکسوس RX L

 

در حقیقت، علی رغم اضافه شدن ردیف سوم به صندلی ها، لکسوس RX350L مدل 2018 همان چیزی که همیشه بود باقی مانده است: یعنی یک شاسی بلند با دو ردیف صندلی اما با ناحیه حمل بار بزرگتر. در این شرایط هم ناحیه حمل بار خیلی بزرگتر به نظر نمی رسد و حتی با خواباندن صندلی های ردیف دوم و سوم باز هم RX 350L فقط 70.7 فوت مکعب (2002 لیتر) فضای بار خواهد داشت. اینفینیتی QX60 و آکورا MDX به ترتیب 75.8 فوت مکعب (2146 لیتر) و 90.9 فوت مکعب (2574 لیتر) فضای بار داشته و در ضمن در هر دوی این خودروها نسبت به لکسوس RX 350L ردیف سوم صندلی ها بسیار راحت تر و قابل قبول تر هستند.

تکنولوژی و ارتباطات: 3 از 10

لکسوس همچنان خود را به استفاده از تکنولوژی سطح پایین در خودروهای تولیدی اش مقید کرده است. مدل RX هم از این قضیه مستثنی نیست و اضافه شدن یک L به نام این خودرو هم نتوانسته تغییرات مثبتی ایجاد کند.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

سیستم Lexus Enform در میان سیستم های اطلاعات سرگرمی صنعتی رتبه بسیار پایینی دارد، این سیستم از نظر گرافیک، سرعت و ساختار منو، قدیمی به نظر می رسد که در یک اتومبیل لوکس اصلا قابل قبول نیست. دوما، مکانیزم ورودی که برای کنترل سیستم استفاده می شود، یک کنترلر ماوس شکل روی کنسول مرکزی است که Remote Touch نامیده می شود و تقریبا بدترین نوع کنترلری است که در خودرویی در این سطح دیده می شود. منتقدان سال هاست که لکسوس را بخاطر استفاده از Remote Touch سرزنش می کنند اما این کمپانی هنوز به استفاده از این سیستم اصرار دارد.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

گفتنی است که نمایشگر اطلاعات سرگرمی لکسوس RX350L مدل 2018 یک نمایشگر 12.3 اینچی و نمایشگر مالتی اطلاعات هم که در میان مصرف سنج های آنالوگ قرار گرفته 4.2 اینچی است اما گرافیک نمایش داده شده روی آن ها خیلی عالی نیست. این نمایشگرها با وجود رزولوشن بالایی که دارند اما باز هم با نمایشگرهای بزرگتر و رنگی تری که سایر رقبا ارائه می دهند، قابل مقایسه نیستند.

لکسوس RX350L مدل 2018

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که لکسوس هنوز هم قابلیت سازگاری با سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو را در خودروهای خود ارائه نمی دهد. متخصصان در کمپانی لکسوس برای ارتقاء سیستم اطلاعات سرگرمی خود منتظر چه هستند؟

عملکرد: 6 از 10

مشابه نسخه استاندارد RX 350 ، نسخه L هم از یک موتور 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری برای تولید 290 اسب بخار قدرت و 263 پوند-فوت گشتاور استفاده می کند. این موتور چنین قدرت زیادی را در سکوت کامل تولید می کند که نکته مثبتی تلقی می شود. وزن اضافی ناشی از کابین بزرگتر در نسخه L روی سرعت و شتاب خودرو تاثیر نگذاشته، هر چند وزن کلی خودرو (4619 پوند) از وزن خودروهای MDX، QX60 و حتی از بیوک Enclave Avenir هم بیش تر شده است.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

تست فنی لکسوس RX350 L مدل 2018

 

همان ­طور که انتظار می رفت، عملکرد لکسوس RX350L مدل 2018 در حد کراس اوورهای لوکس موجود در بازار قابل قبول است. در شرایط معمول رانندگی، لکسوس RX350L مدل 2018 عملکرد پایداری داشته اما در گذر از پیچ ها یا تغییر ناگهانی مسیر این خودرو به قدرتمندی رقبای آلمانی و سوئدی خود نیست. برتری RX 350L نسبت به رقبا، سواری نرم این خودرو است که می تواند مانند یک سدان لوکس دست اندازهای جاده را به راحتی پشت سر بگذارد.

لکسوس RX350L مدل 2018

محدودیت RX 350L برای بکسل 3500 پوند است که در مقایسه با رقبایی مثل آکورا MDX (5000 پوند) آن هم با موتورهای کوچکتر، ناامیدکننده است. در کل می توان گفت ظرفیت بار بیشتر موجود در نسخه L فقط این مدل را نسبت به نمونه استاندارد خود (یعنی RX 350) به گزینه مناسب تری برای سفرهای خانوادگی طولانی مدت تبدیل می کند.

لکسوس RX L به شکل هیبریدی هم عرضه می شود که در آن از همان پیشرانه هیبریدی استفاده شده که در نسخه استاندارد RX به کار رفته بود.

امکانات ایمنی: 8 از 10

در مورد امکانات مربوط به ایمنی لکسوس RX350L مدل 2018 از گزینه­ های درخشانی بهره برده است. تمام نسخه ­های RX و از جمله L، به صورت استاندارد با سیستم پلاس ایمنی لکسوس عرضه می شوند. این گروه تجهیزات شامل یک سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک اضطراری، یک سیستم هشدار انحراف از مسیر با دستیار حرکت در بین خطوط، چراغ های نور بالای تطبیق پذیر و سیستم کنترل تطبیقی مبتنی بر رادار می شود. تجهیزات ایمنی اضافی مثل دید 360 درجه هنگام دنده عقب، سیستم مانیتورینگ نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک در عقب با ترمز اتوماتیک را هم می توان با پرداخت 1865 دلار اضافه به خودرو الحاق کرد.

لکسوس RX350L مدل 2018قیمت لکسوس RX350L مدل 2018

هزینه­ های جاری و مصرف سوخت: 6 از 10

از میان تمام مدل های RX که لکسوس به فروش می رساند، این مدل کمترین کارایی را دارد. چرا که این مدل، بزرگترین مدل RX بوده، از سیستم تمام چرخ محرک استفاده کرده و از موتور بنزینی استفاده می کند. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) ، مصرف سوخت لکسوس RX350L مدل 2018 با سیستم تمام چرخ محرک را در شهر 18 مایل بر گالن (13 لیتر در صد کیلومتر)، در بزرگراه 25 مایل بر گالن (9.4 لیتر در صد کیلومتر) و به صورت سیکل ترکیبی 21 مایل بر گالن (11.2 لیتر در صد کیلومتر) اعلام کرده است که با مصرف سوخت خودروهایی مثل آکورا MDX و اینفینیتی QX60 برابری می کند.

لکسوس RX350L مدل 2018لکسوس RX350L مدل 2018

با این حال در مواردی که راندمان سوخت برای خریدار از اهمیت زیادی برخوردار است، لکسوس برای هر دو مدل RX و RX L نمونه هیبریدی هم ارائه کرده است. نمونه های RX 450h (30 مایل بر گالن یا 7.8 لیتر در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی) و RX 450h L (29 مایل بر گالن یا 8.1 لیتر در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی) از نظر آژانس حفاظت از محیط زیست نسبت به نمونه های بنزینی خود امتیاز بهتری می گیرند.

ناگفته نماند از دیگر رقبای این شاسی بلند ژاپنی (علاوه بر مدل های ذکر شده آکورا و اینفینیتی) می توان به مرسدس بنز GLE ، بی ام و X5 و آئودی Q7 اشاره کرد.

منبع : Motor1.com

بیشتر بخوانید :

سال ساخت 2018
سبک بدنه شاسی بلند (Crossover&SUV)
کشور سازنده ژاپن
قدرت موتور 305 اسب بخار
نوع گیربکس اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
انتقال قدرت به چرخ ها AWD
13
مصرف شهر
9.4
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید