هیوندای آیونیک 2017

پیشرانه
حجم موتور (CC) 1500
تعداد سیلندرها 4
قدرت موتور (اسب بخار ) 141
گشتاور 147
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 6
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها 2 چرخ جلو
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 10.8
حداکثر سرعت 120
قیمت جهانی -
قیمت در ایران -

نقد و بررسی هیوندای آیونیک 2017 ؛ خودرو کره ای با 3 پیشرانه متفاوت

هیوندای آیونیک برای بار اول در نمایشگاه خودرو ژنو  درسال ۲۰۱۶ به نمایش در آمد .هیوندای موتور اعلام کرد که این خودرو در نسخه های هیبرید، پلاگین هیبرید و الکتریکی در جهان به همراه سه موتور  ارائه خواهد شد. با نقد و بررسی هیوندای آیونیک 2017 همراه ما باشید.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

طراحی خارجی

در جلوی هیوندای آیونیک 2017 از چراغ زنون که دارای لامپ های C شکل LED است استفاده شده است.جلو  پنجره مشبک شش ضلعی هیوندای و دارای دارای خطوط برجسته موازی مشکی مات که تا زیر چراغ های جلو امتداد یافته اند و طرحی کلی C شکل را به ظاهر خودرو داده اند.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

در طول روز LED های دی لایت ioniq زیبایی خود را به رخ می کشند. این خودرو دارای رنگ های سیاه ، سفید ، پلاتین ، نقره ای،خاکستری، مارینا آبی ، نارنجی و همچنین گچی براون است و البته این خودرو دارای رینگ های با طراحی خاص  ۱۷ اینچی است.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

در داخل، هیوندای آیونیک الکتریکی دارای کنسول میانی model-specific است که در آن، جای دسته‌دنده‌ی روی کنسول در آیونیک هیبریدی را مجموعه‌ای از دکمه‌ها گرفته‌اند و همین مسئله، فضای زیادی را در جلوی سیستم تعویض‌دنده به‌وجود آورده‌است. آیونیک الکتریکی نیز مانند نمونه‌ی هیبریدی خود دارای نمایشگر 7.0 اینچی مجموعه ابزارهای داشبورد است که بوسیله‌ی آن، حالات مختلفی از رانندگی را می‌توان انتخاب کرد.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

طراحی داخلی از تریم Lava Stone یا Afternoon Breeze بهره می برد. داخل هیوندای آیونیک متوجه خواهید شد که فضای زیادی بین صندلی های جلو وجود دارد. که این به لطف تغییر سیستم انتقال سرعت مکانیکی به برقی است که به  راننده اجازه می دهد برای تغییر حالت رانندگی به سادگی با فشار دادن دکمه سمت راست این تغیر سرعت انجام شود.  همچنین ویژگی ترمز پارک الکترونیکی (EPB) با یک کلید عمل می کند.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

پیشرانه و برد حرکتی

هیوندای آیونیک 2017 دارای موتور  ۱٫۶ لیتری از نوع GDI با تزریق مستقیم بنزین است که از  چهار سیلندر  با راندمان حرارتی بالا بهرمند است و در کلاس  ۱۰۵ PS قرار دارد و می تواند ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس در این خودرو از نوع شش سرعته اتوماتیک است.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

در ضمن در کنار موتور بنزینی در این خودرو از یک موتور الکتریکی قرار گرفته است که این  موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخار تولید و دارای باتری ۱۵.۶ کیلوواتی است که سرجمع دارای ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند بر فوت گشتاور تولید می کند.گویا در حالت الکتریکی این خودرو قادر است ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت سرعت را بدست بیاورد.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

هیوندای آیونیک الکتریکی با مجموعه باتری لیتیوم یونی 28.0 کیلووات‌ساعتی خود، کمترین ظرفیت را در میان هم‌رده‌های خود دارد. اما درعین‌حال، این هاچ‌بک کره‌ای قادر است با یک‌ بار شارژ 199.5 کیلومتر را طی کند؛ بیش از فورد فوکوس و نیسان لیف و تقریباً همتای ای-گلف با رنج 201 کیلومتر.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

به گفته‌ی هیوندای، شارژ مجدد آیونیک الکتریکی با منبع 240 ولتی 4 ساعت و 25 دقیقه به طول می‌انجامد؛ هرچند این کمپانی مدعی است که درصورت استفاده از یک سیستم شارژ سریع DC 100 کیلوولتی، 80 درصد ظرفیت مجموعه باتری طی 23 دقیقه شارژ خواهد شد. همچنین توانایی هیوندای برای کسب نرخ 136 MPGe (مصرف فقط 1.73 لیتر در 100 کیلومتر) (ترکیبی) از EPA تحسین‌برانگیز است.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

امکانات و تجهیزات

هیوندای آیونیک الکتریکی پایه شامل سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های جلوی گرم‌شونده و یک صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعات‌سرگرمی 7.0 اینچی به‌همراه اپل‌ کارپلی و اندروید اتو است.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

تریم Limited 33,385 دلاری، قابلیت‌هایی مانند سیستم نمایش نقاط کور، روکش چرمی، صندلی راننده با تنظیم برقی، چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو و تهویه هوای عقب را نیز می‌افزاید.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

خودروی تست ما دارای پکیج Ultimate 3500 دلاری نیز بود، که شامل سانروف برقی، سیستم اطلاعات‌سرگرمی با نمایشگر 8.0 اینچی به‌همراه سیستم راهبری، کروز کنترل تطبیقی واقلام ایمنی پیشرفته مانند ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط  می‌باشد.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوتهیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

از نظر ایمنی می دانیم این خودرو دارای سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم  هشدار ترافیک عقب  و کروز کنترل هوشمند می باشد.

هیوندای آیونیک 2017 ؛ نقد و بررسی خودرو کره ای خاص با 3 پیشرانه متفاوت

هیوندای آیونیک 2017 الکتریکی بی شک دارای رقیبان سرسختی همچون فورد فوکوس برقی و نیسان لیف و شورلت بولت دارد.

منبع : EVportal.irArvandplak.ir

در پایان می توانید دو ویدئو مربوط به هیوندای آیونیک که یکی از آنان مربوط به مدل هیبریدی و دیگری مربوط به مدل الکتریکی است را تماشا کنید

 

مطالب مرتبط :

هیوندای اولین شاسی بلند برند N خود را می سازد

سال ساخت 2017
سبک بدنه لیفت بک (Liftback)
کشور سازنده کره جنوبی
قدرت موتور 141 اسب بخار
4.3
مصرف شهر
4.2
مصرف جاده

نظر شما در مورد این خودرو چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید