هیوندای النترا 2018

مشخصات کلی
طول 4550 MM
عرض 1775 MM
ارتفاع 1430 MM
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو سدان
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 5
پیشرانه
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ 16
حجم موتور (CC) 1353 CC
قدرت موتور (اسب بخار ) 130
گشتاور 212 NM
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 7
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها TCS
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 8.1
حداکثر سرعت 195 KM.H
قیمت جهانی $ 20,039
قیمت در ایران 341.000.000 تومان

نقد و بررسی هیوندای النترا 2018 اکو

در خرید یک سدان جمع و جور دو چیز اهمیت زیادی دارد یکی مقدار پولی که قرار است از جیب شما هزینه شود و دوم مقدار بنزینی که در پمپ بنزین وارد وسیله ی نقلیه می شود! هیوندای النترا 2018 اکو به صرفه جویی در مصرف سوخت مشهور شده اما این حرف تا چه حد درست است؟ علاوه بر این کمپانی هیوندای می گوید که این خودرو دارای موتوری است که توانی فوق العاده متفاوت را نسبت به سایر مدل های Elantra تولید می کند و مسافت جادویی 40 مایل به ازای هر گالن (5.8 لیتر در صد کیلومتر) را در بزرگراه می پیماید.

قیمت هیوندای النترا 2018 اکو

متاسفانه، تیپ اکو در مقایسه با سایر سدان های کوچک فوق العاده مجهز، چندان مدلی چشمگیری نیست و لذا از این جهت نمی تواند با آن ها رقابت کند. اما اگر واقعا Elantra Eco باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شود و دارای قیمت مناسبی باشد قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قیمت گذاری 9/10

قیمت گذاری هیوندای النترا 2018 اکو درست همراستای خودروهای سواری در کلاس خود است. خودرویی که من آن را تست کردم دارای قیمتی برابر با 21،560 دلار بود که برای خودرویی با این سطح از تجهیزات، معقول است. علاوه بر این شما مجبور نیستید مبالغ زیادی را برای مدل پایه النترا هزینه کنید تا مجهز شود. ارزان ترین مدل النترا از قیمت 16950 دلار شروع می شود، اما گران ترین مدل آن یعنی مدل Sport با یک گیربکس دو کلاچه، تنها 22،900 دلار قیمت دارد. بنابراین هیوندای در این دسته امتیاز بالایی می گیرد.

هیوندای النترا 2018 اکو

طراحی و نمای بیرونی 5/10

در مورد نمای خارجی هیوندای النترا 2018 اکو  هیچ چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد، هرچند پنجره مشبک غول پیکر هیوندای در این خودرو نیز قابل تشخیص است. چراغ های LED و نمای کرومی، قسمت جلوی خودرو را پوشانده اند، هر چند چرخ های آلیاژی 15 اینچی باعث نشده اند که جذابیت ظاهری خودرو کاسته شود. در واقع نمی توان گفت که با نگاه کردن به النترا 2018 انقلابی در درونتان ایجاد می شود اما در کل می توان گفت که خودرو دارای ظاهر خوبی است.

قیمت هیوندای النترا 2018 اکو

نمای داخلی و راحتی 6/10

کابین داخلی هیوندای النترا 2018 اکو ، مانند نمای بیرونی آن، بی نظیر، مرتب و منظم است و ترکیبی از مواد مناسب برای این قیمت و کلاس به کار گرفته شده اند. کنترل همه چیز ساده است و ابزارها به راحتی در یک نگاه قابل درک هستند. این خودرو دارای یک کابین جادار است اما نمی توان گفت که جادارترین خودرو در کلاس خود می باشد. بزرگسالان در صندلی های عقب النترا به خوبی جای می گیرند و صندوق عقب نیز قبل از تا کردن صندلی های پشت 14.4 فوت مکعب (407 لیتر) فضا دارد بنابراین  صندوق عقب می تواند چمدان های زیادی را حمل کند (البته زمانی که صندلی های عقب تا شده باشند، در غیر این صورت لبه صندلی ها فضا را محدود می کنند).

هیوندای النترا 2018 اکوهیوندای النترا 2018 اکو

فناوری و قابلیت اتصال 7/10

یک سیستم سرگرمی 7 اینچی لمسی که دارای قابلیت های زیادی است به همراه چند منو ساده ارائه شده است. با پشتیبانی از تماس بلوتوثی و جریان رسانه ای، به علاوه Apple CarPlay / Android Auto، شما به راحتی می توانید دستگاه هوشمند خود را به خودرو وصل کنید. در این نسخه بسیاری از کارها بدون هیچ مشکلی و بسیار راحت انجام می شوند. بین گیج های آنالوگ، یک کامپیوتر سفری تک رنگ که اطلاعاتی را در مورد میزان مصرف سوخت، مسافت پیموده شده، وضعیت خودرو و انتخاب موسیقی ارائه می دهد وجود دارد که از فرمت ساده ای بهره می برد.

هیوندای النترا 2018 اکوهیوندای النترا 2018 اکو

با توجه به قیمت آن ، هیوندای النترا 2018 اکو دارای ویژگی های فراوانی است: این خودرو که  بر اساس تیپ SEL، ساخته شده از وجود آپشن هایی مانند دکمه شروع، کنترل اتوماتیک آب و هوای دو گانه، صندلی های گرم و فرمان چرمی بهره می برد. اما Eco را نمی توان با گزینه های دیگری مانند  سانروف، چرخ های 17 اینچی، فن آوری های فعال ایمنی، صندلی های چرمی و غیره که در تیپ های بالا در دسترس هستند و یا در خودروهای همتراز با اکو که دارای جزئیات بی نظیری ارائه شده اند مجهز نمود.

هیوندای النترا 2018 اکو

عملکرد و فرمان پذیری خودرو 5/10

Eco تنها نسخه مدل النترا است که به یک موتور 1.4 لیتری خطی توربوشارژر چهار سیلندر و یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه مجهز می باشد. با توانی برابر با 128 اسب بخار می توان گفت که این خودرو به راحتی در کلاس خود مغلوب می شود، اما گشتاور 156 پوند فوتی (156 نیوتن متر) آن که در دور موتور  1300 دور در دقیقه بدست می آید سرعت بی نظیری به خودرو بخشیده است. در نهایت، می توان گفت که این پیشرانه، بیشتر برای صرفه جویی در مصرف سوخت طراحی شده، نه سرعت. گیربکس دو کلاچه در بیشتر موارد به خوبی کار می کند، اما می تواند در ترافیک های سنگین مانند یک تکه چوب 16 ساله دچار ارتعاش شود!

هیوندای النترا 2018 اکو

برای صرفه جویی در وزن، هیوندای النترا 2018 اکو به جای چرخ های 16 اینچی که در Elantra SEL به کار گرفته شده دارای چرخ های 15 اینچی است و فاقد تایر یدک می باشد. علاوه بر این، تایرها بکار رفته در آن باریکتر از تیپ SEL می باشند (پهنای 195 در مقابل 205) و در نتیجه تفاوت ها قابل توجه هستند. کنترل و ترمز و همچنین توازن سواری و رانندگی، نه استثنایی و نه ناامید کننده هستند. ماشین به خوبی حرکت می کند، اما قطعا به پای برخی از رقبای خود مانند هوندا سیویک ، شورلت کروز و یا مزدا 3 نمی رسد. البته در بزرگراه ها، این سدان کره ای می تواند نسبت به رقبای خود عملکرد روانتری داشته باشد.

هیوندای النترا 2018 اکو

ویژگی های ایمنی 4/10

اگر چه هیوندای تکنولوژی های ایمنی زیادی را در سدان کامپکت خود ارائه می کند، بسیاری از آنها به تیپ های بالاتر اختصاص یافته اند و یا برای ارزان نگاه داشتن خودرو کنار گذاشته شده اند. خودروی آزمایش شده من، دارای هشدار نقطه کور و یک دوربین پشتیبان است اما هیچ چیز دیگری ندارد؛ برای دریافت هشدار قبل از برخورد و ترمز و یا هشدار ماندن در بین خصوط، شما باید  پکیجی را با قیمت  4350 دلار خریداری کنید. این امر در مقایسه با سدان های هم رده ای چون سیویک و تویوتا کرولا، که سیستم های هشدار برخورد را در تقریبا برای تمام تیپ ها ارائه می کنند نا امید کننده است.

هیوندای النترا 2018 اکومشخصات فنی هیوندای النترا 2018 اکو

صرفه جویی در مصرف سوخت 9/10

وجه تمایز النترا Eco، بازدهی سوخت بالا در کلاس خود و یا حداقل در میان خودروهای سواری دیزلی می باشد. این  خودرو در شهر دارای مصرف سوخت 32 مایل به ازای هر گالن (7.3 لیتر در صد کیلومتر) در شهر و در بزرگراه 40 مایل در هر گالن (5.8 لیتر در صد کیلومتر) می باشد و البته من هم در طول تست خود همواره مصرف سوخت بالاتر از 30 مایل به ازای در هر گالن (7.8 لیتر در هر صد کیلومتر) را مشاهده نمودم.

مشخصات فنی هیوندای النترا 2018 اکوهیوندای النترا 2018 اکو

لذا این خودرو درست بالاتر از سدان شورلت کروز (30/40 مایل در هر گالن به همراه گیربکس اتوماتیک) و فولکس واگن جتا 2019 (30/40 مایل در هر گالن) قرار می گیرد و البته چندان هم از هوندا سیویک عقب نمانده چرا که این خودرو ، با موتور توربو 1.5 لیتری و گیربکس CVT حدود 32/42 مایل را به ازای هر گالن می پیماید.

منبع : Motor1.com  مترجم : سهیلا دوست پژوه

نگاهی به طراحی داخلی و خارجی سدان النترا

 

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2018
سبک بدنه سدان (Sedan)
کشور سازنده کره جنوبی
قدرت موتور 130 اسب بخار
نوع گیربکس اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
انتقال قدرت به چرخ ها FWD
7.4
مصرف شهر
5.8
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید