هیوندای ولستر N 2019

مشخصات کلی
طول 167.9
عرض 71.3
ارتفاع 55.1
وزن 1389
حجم مخزن سوخت -
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو هاچ بک
سال ساخت 2019
تعداد سرنشین 5
پیشرانه
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ 16
حجم موتور (CC) 2000
قدرت موتور (اسب بخار ) 275
گشتاور 352
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده دستی
تعداد دنده ها 6
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها -
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 6.1
حداکثر سرعت 249
قیمت جهانی $30,000
قیمت در ایران -

اولین تجربه رانندگی با هیوندای ولستر N 2019

هیوندای ولستر N 2019 آغاز دوران عملکردی کمپانی کره ای …

هیوندای ولستر N 2019

درواقع در اینجا یک شوک روانشناختی لحظه ای وجود دارد چون خودرویی که با آن روبرو هستید به سرعت واکنش نشان می دهد – من کلاچ را پایین می آورم، در مسیر درست قرار میگیرم، و چرخهای 19-اینچی 235/35 Pirelli P-Zeros را به چرخش در می آورم و وارد باابهت ترین مسیر جهان می شویم، یعنی پیست مشهور آلمانی نوربرگ رینگ (Nürburgring) !!!

هیوندای ولستر N 2019

تقریبا بلافاصله شاهد تعویض دنده به دوم، سوم و چهارم هستیم. من قبل گذشتن از مسیرهای شهری و شلوغ، صدای موتور آن را شنیده و لذت میبرم. البته به یاد داشته باشید که این خودرو یک مرسدس AMG یا یک استون مارتین نیست که فقط تولید صدا کند، بلکه یک هیوندای است. به طور خاص تر اگر بخواهم بگویم، این اولین مدل هیوندای است که ما بعد از سال ها ، توانستیم امسال در ایالات متحده و جاهای دیگر نظاره گر باشیم: چرا که آن یک Veloster N است!

هیوندای ولستر N 2019

در حال حاضر شبیه این نسخه از هیوندای در اروپا ، به نام I30 N (که در ایالات متحده به عنوان Elantra GT شناخته می شود)، راه اندازی شده است و این خودرو یک ترکیب رویایی از یک هاچ بک، استیشن و کوپه است که بازخورد خوبی هم داشته است. اما در مورد هیوندای ولستر N 2019 چه چیزی وجود دارد؟ چطور به این طراحی رسیده است؟ خب برای پاسخ به این سوال شایسته است که یک نگاه اجمالی به گذشته داشته باشیم.

هیوندای ولستر N 2019

هفت سال پیش، یعنی سال 2011 نخستین نسل هیوندای ولستر تولید شد. این خودروی هیجان انگیز، دیفرانسیل جلو، سه درب (کوپه از سمت راننده ، خودروی هاچ بک سنتی از سمت سرنشینان) با استایل یک هاچ بک اروپایی وارد بازار شد و جای خودش را به خوبی باز کرد. این خودرو در همان زمان با تمام ویژگی ها و آپشن های هیوندای عرضه شده بود، اما عملکرد آن کمی ضعیف تر از یک خودرو مورد استفاده در شهر بود.

خیلی زود موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی Turbo به آن اضافه شد، که دارای قدرت201 اسب بخار و 195 پوند (264 نیوتن متر) گشتاور بود. موارد ارتقا یافته این نسخه شامل شاسی و سیستم تعلیق بهبود یافته و همچنین یک سیستم انتقال 6 سرعته دستی بوند. این پکیج بسیار بهتر شده بود و عملکرد موتور فوق العاده بود، اما باز هم تا حدودی در قسمت دینامیک و عملکرد، به خصوص در مقایسه با خودنمایی های فولکس واگن گلف GTI کم می آورد، به غیر از در نظر نگرفتن تولید جذاب این روزها، یعنی فورد فوکوس RS.

هیوندای ولستر N 2019

در حال حاضر، ما به سمت Flugplatz در حال حرکت هستیم و بیش از هر چیزی تمرکز خود را  بر روی مسیر و بازی با 5 حالت رانندگی هیوندای ولستر N 2019 گذاشته ایم – که فردا چگونه در جاده های جهنم سبز عمل خواهد کرد – اما یک فکر اصلی ما را آرام نمی گذارد آن هم این است که: ما با یک هیوندای دیفرانسیل جلو روبرو هستیم که می تواند قدرت مانورپذیری زیادی داشته باشد و ما را سرگرم سازد.

با وجود موتور دابل توربو 2.0 لیتری که دارای 275 اسب بخار و مجهز به پکیج Performance Pack می باشد – قدرت نسخه استاندارد ولستر N حدود 250 اسب بخار است – هیوندای ولستر N 2019 خیلی سریع و برق آسا نیست، اما یک خودروی عملکردی قابل استفاده و سرگرم کننده خواهد بود. سیستم انتقال قدرت آن شش سرعته دستی است و به عنوان یک مژده به طرفداران این خودرو باید بگوییم که یک سیستم انتقال CVT “هشت سرعته” نیز برای این مدل جذاب بکار رفته است. هیوندای ادعا می کند که مدل 6 سرعته این خودرو می تواند با استفاده از قابلیت های خود در 6.1 ثانیه به سرعت 62 مایل (100 کیلومتر) در ساعت برسد – بله، حتما هم همینطور است – و ما می توانیم تخمین عادلانه زمان 5.9 یا 6.0 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت، با استفاده از لاستیک های 19-inch P-Zeros در نظر داشته باشیم هرچند ممکن است که این زمان در مدل هایی با تایرهای 18 اینچی Michelin Pilot سوپر اسپرت کمی کمتر نیز باشد.

هیوندای ولستر N 2019

برای اولین بار، خودرویی با نشان Hyundai ، از پیچ ها نمی ترسد!

شاید مهمتر از همه، برای اولین بار در یک اتومبیل با نشان Hyundai، مهم نترسیدن از پیچ های تند باشد. هدایت پذیری مستقیم خودرو در این مدل جدید ولستر نسبتا کمرنگ تر شده است و این باعث می شود که به لطف برخی از تنظیمات اختصاصی ECU ، در سر پیچ ها شما احساس فوق العاده ای داشته باشید. آلبرت بیرمن، سر مهندس سابق نام تجاری M از BMW و معاون فعلی گروه تحقیق و توسعه هیوندای، می گوید: این کار به شکلی عمدی صورت گرفته است. بیرمن به ما خاطر نشان کرد که نام تجاری N از – هیوندای در پیست Namyang کشور کره جنوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است – و حال نوبت به پیست Nürburgring آلمان رسیده است، این خودرو به عنوان نماینده ای از تمام محصولات تولیدی هیوندای می باشد. برند جدید “N” خودش باید تلاش کند تا مشتریانش را جذب کند؛ البته منظور فقط بازار یابی نیست، بلکه آنچه که غیرقابل انکار است این است که نسخه پرفورمنس N بخاطر بهبود داینامیک خودروهای دایر شده است، تا قدرت هیوندای را در این قسمت، مورد توجه قرار دهد.

هیوندای ولستر N 2019

نکته جالب توجه اینجاست که، هیوندای از بکار بردن ترمزهای Brembo برای محصول جدیدش در کره جنوبی اجتناب نموده است. بیرمن  گفت: “ما می توانستیم به راحتی ترمزهای برمبو را نصب کنیم، اما هزینه آن بسیار بالا می رفت. ما می خواهیم که این خودرو را به یک قیمت قابل دسترس برای همه عرضه کنیم و ما ترمز برمبو را فقط برای اتومبیل های لوکس این کمپانی ارائه می دهیم.”

مدل های کیا استینگر 2018 و جنسیس G70 ترمزهای برمبو را در مدل های توربو 3.3 لیتری خود در اختیار دارند و برای مدل 2.0T خود هم از آن استفاده کرده اند. بیرمن اصرار داشت که ما خودمان استدلال و قضاوت خواهیم کرد و او فکر می کند که این شیوه تولید کنندگان کره ای نتیجه بسیار مطلوبی خواهد داشت.

هیوندای ولستر N 2019

بنابراین هیوندای ولستر N 2019 برای چرخ های جلو از ترمز دیسکی 13.6 اینچی بکار رفته در کیا Optima با کالیپرهای دو پیستون و برای چرخ های عقب از دیسک ترمزهای 12.4 اینچی بهره برده است. ما از همان ابتدا متوجه عملکرد ترمزها شدیم و اغلب در سر پیچ ها، که در آن شاید بیشتر از سرعت ، هدایت خودرو مهم است، بسیار عالی عمل می کرد. نظر ما را می پرسید؟ در حقیقت، عملکرد سیستم ترمز کاملا چشمگیر است، یعنی دارای هم حس خوب و هم اثربخشی عالی است!! بنابراین مهندسان تولید کننده این سیستم ترمز می توانند  به خود افتخار کنند.

حال زمان آن است که بیشتر با کارایی این خودرو آشنا شویم. در حالی که شما می توانید با دو دور طی کردن مسیر، تا حدودی کار با این خودرو را یاد بگیرید، اما ما می خواهیم سرعت خودمان را کمی افزایش دهیم و با تمام حالت های مختلف و شرایط رانندگی متفاوت این خودرو بازی کنیم. این امر به ما کمک می کند تا به طور کامل از این خودرو یک درک درست بدست بیاوریم که فقط در حالت های مختلف رانندگی خلاصه نمی شود.

این کار همچنین به ما امکان می دهد تا به طراحی آن، فراتر از یک تصویر اولیه و فوری نگاه کنیم. مدل های تست شده ما ،به رنگ پودر بچه آبی رنگ و در اصطلاح Performance Blue طراحی شده بودند که یک رنگ منحصر به فرد و جذاب می باشد و توسط حاشیه های قرمز رنگ بنام Performance Red تکمیل شده اند. شما بدون شک این طرح رنگ را از همان ابتدا بنام Veloster N می شناسید.

قیمت هیوندای ولستر N 2019

همچنین یک جلو پنجره بزرگ، ال ای دی  درخشنده DRL، یک دریچه ورودی هوا برای کمک به خنک شدن ترمزها، یک نوار اسپرت در نمای جانبی، یک باله عقب که اختصاصا جزئی از سقف هم محسوب می شود و چراغ های عقب قابل توجه که با LED طراحی شده واقعا قابل توجه و برجسته شده است. Thomas Bürkle، رئیس مرکز طراحی Hyundai اروپا می گوید: در پایین سپر، لوله های اگزوز در هر یک از طرفین، به طور گسترده ای گسترش یافته اند تا تاکید بیشتری بر عرض خودرو داشته باشند. ما تصور می کنیم که سری N را از روی لوله های اگزوز مرکزی آن نسبت به مدل های دیگر ولستر تمیز داد.

در نمای داخلی، همانند کارهای گذشته برند Hyundai، یکپارچه سازی و زیبایی خاصی در کابین هیوندای ولستر N 2019 وجود دارد، از جمله یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی با گرافیک منحصر به فرد برای N، فرمان اختصاصی N با انتخاب حالت رانندگی، یک دنده اسپرت – که به راحتی و در فواصل کوتاه دنده ها را تعویض می کند – و همینطور صندلی های اسپرت که هرچند شما را به طور کامل در آغوش نمی گیرد اما حس ناراحت کننده ای نیز به شما منتقل نمی سازد.

قیمت هیوندای ولستر N 2019

خب ما به مسیر از قبل تعیین شده رفته و با حالت های مختلف این خودرو کلنجار رفتیم. جالب توجه است، سه حالت را می توان از طریق یک دکمه در سمت چپ فرمان – Eco، Normal، Sport انتخاب کرد. و دو حالت دیگر “N” را می توان از طریق یک دکمه در سمت راست انتخاب کرد. یکی از ویژگی های هیوندای ولستر N 2019 این است که به شما اجازه می دهد تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید، با اینکه حالت استاندارد N در همه چیز هیجان انگیز ترین سبک رانندگی را به شما منتقل می سازد، از جمله فرمان پذیری، شتاب، تعلیق و قطعا صدای موتور آن ! با این حال حالت N از یک تابع برنامه ریزی بهره می برد که باعث می شود اتومبیل اسپرت شما سریعتر، و صرف هزینه برای سوخت آن کمتر شود.

قیمت هیوندای ولستر N 2019

بر خلاف مدل های قبلی هیوندای، در بین حالت های رانندگی این هاچ بک داغ واقعا تفاوت های فاحشی به وجود آمده است. بخاطر زمان محدود، ما نتوانستیم با حالت Eco رانندگی کنیم، اما حالت Normal را امتحان کردیم. این یک حالت شایسته و مناسب برای گشت زنی در اطراف شهر است. نه تنها اسپرت است،  بلکه دریچه های خروج گاز که در عقب قرار دارند، صدای بسیار آرامی را ایجاد می کنند و از فرمان پذیری بسیار منقطع و نرمی برخوردار است. به نظر می رسد حالت اسپرت، انتخاب واقعا شیرینی است. همه چیز به هم پیوسته است، صدای تقویت شده، شتابی سریعتر و قدرت مانور پذیری بیشتر!!!

بهترین سرعت و صدای اگزوز را می توان در هیوندای ولستر N 2019 جستجو کرد. هیوندای ولستر N 2019 جذاب با سیستم تعلیق و عملکرد هیجان انگیز خود در واقع برای جاده های عمومی کشور زیاد ایده آل نیست، اما قطعا برای مسیرهای مسابقه ای مناسب تر به نظر می رسد. در چنین مسیرهایی شاید نسخه سفارشی از این هاچ بک کره ای جذاب تر باشد، با سیستم تعلیق اسپرت – کمک فنرهای مک فرسون در جلو  و یک سیستم هیدرولیک چند جانبه در عقب – و همچنین دارای صدا، هدایت الکترونیکی و پاسخ سریع گشتاور از پیشرانه N.

در حالی که زمان کلی ما برای استفاده از این اتومبیل کوتاه بود، اما به اندازه ای بود تا ما به این درک برسیم که هیوندای بر روی این مدل جدید به خوبی کار کرده است. این شرکت نام تجاری N را در نمایشگاه فرانکفورت 2015 عنوان و تأسیس کرد و به سرعت شروع به جمع آوری کاراکترهای لازم اقدام نمود تا عملکردش را به زندگی واقعی منتقل کند.

در نتیجه هیوندای ولستر N 2019 هاچ بک اسپرت بسیار جالبی از شرکت کره ای Hyundai است که همراه با مدل های کیا Stinger و جنسیس G70 در برابر رقبای آمریکایی، ژاپنی و اروپایی، یک گروه داینامیک و تهاجمی را تشکیل می دهد. در اینجا می توان گفت مهمترین مورد درباره این محصول جدید، قیمت مناسب آن است که هیوندای ولستر N 2018 را قادر می سازد در این زمینه دست برتر را داشته باشد. اگر کمپانی بتواند این مزیت قیمتی را در برابر رقیبان مجهزی همانند فولکس واگن گلف GTi یا اتومبیل های ارزان قیمت تری مانند هوندا سیویک تایپ R عملی کند، قطعا شروع خوبی برای محصول عملکردی نوپا هیوندای خواهد بود.

نگاهی به طراحی داخلی و خارجی هیوندای ولستر N 2019

 

منبع : www.motor1.com مترجم : پریسا زحمتکش

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2019
سبک بدنه هاچ بک (Hatchback)
کشور سازنده کره جنوبی
قدرت موتور 275 اسب بخار
نوع گیربکس دستی
نوع سوخت بنزین
انتقال قدرت به چرخ ها FWD
-
مصرف شهر
-
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید