هیوندای i30 N مدل 2018

پیشرانه
حجم موتور (CC) 2000
تعداد سیلندرها 4
قدرت موتور (اسب بخار ) 275
گشتاور 353
گیربکس
نوع جعبه دنده دستی
تعداد دنده ها 6
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها 2 چرخ جلو
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 6.1
حداکثر سرعت 250
قیمت جهانی -
قیمت در ایران -

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ اولین هاچ بک داغ کره ای

هیوندای کره با معرفی نسخه N مدل هاچ بک کامپکت خود یعنی i30 رسما به بخش هاچ بک های پرفورمنس که بازاری بسیار رقابتی است وارد شده است. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی هیوندای i30 N مدل 2018 بپردازیم پس لطفا با خودرو ویترین همراه باشید.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

پس از موفقیت هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) در بازار خودروهای اسپرت با قیمت پایین در بازارهای جهانی، این شرکت معتبر کره‌ای با تاسیس زیر مجموعه N خود سعی دارد که موفقیت‌های بخش‌های داخلی تیونیگ و تقویت شرکت‌های آلمانی مانند M Power شرکت ب ام و و AMG شرکت مرسدس بنز را با قیمتی بسیار پایین‌تر تکرار نماید.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

طراحی خارجی هاچ بک داغ هیوندای

هیوندای i30 N مدل 2018 بر پایه نسل سوم خودروی هیوندای i30 ساخته شده که در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ به نمایش عمومی درآمد و از سال ۲۰۱۷ میلادی راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با مدل نسل سوم هیوندای i30 نداشته و تنها با توجه به استاندارهای موجود در خودروهای هات هچ به منظور بالابردن در جذابیت و همچنین بالا بردن قابلیت‌های دینامیکی و حرکتی، قطعات و بخش‌هایی برای بالا بردن تطابق با اصول علم آئرودینامیک به آن اضافه شده است.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

در بخش جلویی هیوندای آی ۳۰ ان با توجه به نیاز بیشتر پیشرانه به هوا، دو ورودی هوای جانبی تعبیه شده در دو بخش کناری سپر، بزرگ‌تر شده و همچنین نشان N این شرکت در بخش جلو پنجره نصب شده است. نوار قرمز رنگ نصب شده در بهش زیری سپر جلویی نیز هماهنگی مناسبی با رنگ آبی کم رنگ این خودرو دارد. چراغ‌های جلویی نیز با طراحی مدرن خود، سازگاری قابل قبولی با ماهیت اسپرت این هات هچ جدید هیوندای دارد.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

در بخش جانبی نیز شاهد تفاوت خاصی در هیوندای i30 N مدل 2018 با مدل استاندارد نبوده و تنها استفاده از رینگ‌ها و تایر‌های بزرگ‌تر و اسپرت ساخت شرکت تایر سازی ایتالیایی پیرلی (Pirelli) و شرکت تایر سازی میشلن (Michelin) و همچنین کالیپرهای بزرگ قرمز رنگ ترمز، نمایی اسپرت‌تر و جذاب‌تررا برای آن رقم زده است. در بخش عقبی هیوندای آی ۳۰ ان نیز استفاده از دیفیوزر، سپر عضلانی، باله عقبی نصب شده بر روی بخش انتهایی سقف و همچنین خروجی‌های اگزوز دوبل، نمایی مشابه با هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ را با قدرت و صلابت بیشتر تداعی می‌کند.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

کابین هیوندای i30 مدل 2018 نیز مشابه با هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ است. از تفاوت‌های موجود در کابین با نمونه عادی می‌توان به استفاده از صفحه پشت آمپر و عقربه‌های نشانگر با طراحی متفاوت اشاره کرد که با توجه به قدرت بسیار بالاتر پیشرانه، نمایی اسپرت تر به خود گرفته اند. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت داشبورد و اسباب و اثاثیه داخلی هیوندای آی ۳۰ ان در سطح متوسط رو به بالایی قرار داشته که این مساله با توجه به قیمت نسبتا پایین این هات هچ جدید هیوندای قابل قبول به نظر می‌رسد.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

صندلی‌ها نیز کیفیت قابل قبولی داشته و به خوبی راننده و سرنشینان جلویی را در بر گرفته و مانع پرت شدن در هنگام عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا می‌شود. در مجموع کابین هات هچ جدید هیوندای مکانی اسپرت و زیبا بوده و تنها مواردی مانند فضای کم صندلی‌های ردیف عقبی برای افراد با قامت متوسط و کیفیت متوسط موارد اولیه استفاده شده در ساخت را می‌توان از نقاط ضعف آن دانست که با توجه به کلاس و بازه قیمتی، امری نسبتا رایج به حساب می آید. فضای موجود برای صندوق عقب و محفظه بار نیز چیزی در حدود ۴۰۰ لیتر بوده که رقمی متوسط در این کلاس بدنه به حساب می آید.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

موتور استفاده شده در هیوندای i30N مدل ۲۰۱۸ یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر بوده که در دو گونه مختلف با توانایی‌هایی متفاوت عرضه می‌گردد. پیشرانه ها عبارتند از :
هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو استاندارد

این موتور نمونه پایه موجود برای هیوندای i30 N مدل 2018 بوده که از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری با کد Theta T-GDi مشخص می‌شود. این موتور ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق  ۱.۹۹۸ سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۵۴ اسب بخار داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۳۵۳ نیوتون متر بوده که در بازه دور موتورهای ۱.۷۵۰ دور در دقیقه تا ۳.۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

حداکثر گشتاور تولیدی هیوندای آی ۳۰ ان ۲۰۱۸ در حالت اور بوست (Overboost) تا رقمی در حدود ۳۷۸ نیوتون متر افزایش می‌یابد و نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو اسپرت

قدرت در این پیشرانه به 279 اسب بخار می رسد ولی گشتاور این نسخه، همانند نسخه استاندارد است.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

استفاده از پکیج اسپرت موجب بهبود عملکرد و قابلیت‌های دینامیکی هیوندای i30 N مدل 2018 شده و این خودرو با استفاده از این پیشرانه به زمانی در حدود ۶.۱ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مانند نمونه استاندارد به ۱۵۵ مایل در ساعت (معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترینهیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

امکانات و تجهیزات خودرو

عبارت است از :

  • باله عقبی (Spoiler)
  • چراغ‌های عقبی و جلویی مجهز به لامپ‌های LED
  • روکش‌های چرمی و پارچه‌ای با کیفیت بالا برای صندلی‌ها
  • صفحه پشت آمپر اسپرت مجهز به لامپ‌ها و نشانگر‌های LED
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • غربیلک فرمان اسپرت سه شاخه مجهز به کنترلرهای سیستم‌های حرکتی و مدل‌های مختلف رانندگی، صوتی و سیستم پاسخ‌گویی به تلفن همراه
  • صفحه نمایش رنگی لمسی ۸ اینچی در بخش میانی داشبورد
  • سیستم صوتی قدرتمند مجهز به ورودی USB و AUX
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با تلفن های همراه هوشمند
  • امکان شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند
  • اهرم تعویض دنده با حاشیه‌های آبی رنگ هماهنگ با رنگ آمیزی بدنه خودرو
  • کنسول وسطی در بخش جلویی
  • سنسورهای کمکی پارک
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • سیستم Rev Matching به منظور بهترین عملکرد در هنگام تعویض دنده به صورت معکوس
  • رینگ‌های ۱۸ اینچی استاندارد و ۱۹ اینچی سفارشی اسپرت
  • پوشش‌های فلزی پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ

هات هچ جدید هیوندای از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازارهای جهانی شده و در اختیار علاقمندان خودروهای اسپرت و کوچک قرار خواهد گرفت. بر اساس اعلام شرکت هیوندای، قیمت هیوندای i30 N مدل 2018 به مراتب گران قیمت‌تر از نمونه عادی هیوندای i30 مدل سال ۲۰۱۸ بوده و با رقم پایه‌ای در حدود ۲۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۳ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۲۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) تا مبلغی در حدود ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۵ میلیون تومان) در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی به فروش خواهد رسد.

هیوندای i30 N مدل 2018 ؛ بررسی اولین هاچ بک داغ کره ای - خودرو ویترین

از جمله رقبای مهم این خودرو می توان به فولکس واگن گلف GTi، فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS اشاره کرد.

منبع : Techrato.com

در ویدئو زیر می توانید مسابقه درگ هاچ بک داغ کره ای را با یکی از رقبای خود یعنی رنو مگان RS مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط :

سال ساخت 2018
سبک بدنه هاچ بک (Hatchback)
کشور سازنده کره جنوبی
قدرت موتور 275 اسب بخار
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
9.7
مصرف شهر
5.7
مصرف جاده

نظر شما در مورد این خودرو چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید