پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

مشخصات کلی
طول 5049 mm
عرض 1937 mm
ارتفاع 2165 mm
حجم مخزن سوخت 90 L
نوع و کلاس خودرو
کلاس خودرو استیشن
سال ساخت 2018
تعداد سرنشین 5
پیشرانه
تعداد سیلندرها 8
تعداد سوپاپ 32
حجم موتور (CC) 3996
قدرت موتور (اسب بخار ) 550
گشتاور 770 NM
نوع سوخت بنزین
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 8
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چهار چرخ
ترمزها
نوع ترمزهای جلو و عقب دیسکی
سامانه ضد قفل (ABS) دارد
توضیحات تکمیلی ترمزها BA
عملکرد و قیمت
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 3.8
حداکثر سرعت 304 KM.H
قیمت جهانی $97,250

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

با نقد و بررسی پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 ، نخستین استیشن واگن کمپانی آلمانی همراه ما باشید.

نظر کلی 5.2/10

با احترام به پورشه 911، مدل پانامرا اسپرت توریسمو جدیدترین خودروی مورد علاقه من است که برای مدت طولانی توسط کارخانه Zuffenhausen  تولید نمی شد. البته عدم تولید آن به این دلیل نبود که این خودرو یک استیشن واگن است، یا به این دلیل که نسخه توربویی که من مورد آزمایش قرار دادم توانی برابر با 550 اسب بخار را تولید می کرد یا حتی به این دلیل که  تنها رنگ قهوه ای آن در دسترس بود.

گرچه همه این چیزها در نتیجه نهایی موثر بودند، اما در نهایت عدم تولید آن به دلیل بود تا پانامرا اسپرت توریسمو یک واگن قابل احترام و با ارزش باشد یا پورشه ای باشد که واقعا ارزش خریدن داشته باشد و یا چیزی بین این دو. فضای بارگیری این خودرو نسبت به واگن های واقعی کوچک تر است، اما همچنان می تواند کیسه های حاوی ابزارهای لازم آخر هفته را در خود جای دهد  و ازین جهت جای هیچ نگرانی وجود ندارد. صندلی عقب برای هر چیزی بیشتر از دو بزرگسال تنگ است و رشد چشمگیری در ابعاد آن نسبت به 911 مشاهده نمی شود. اما از جهتی این خودرو کاملا مطیع و آرام به نظر می رسد.

پانامرا اسپرت توریسمو تلفیقی بین آن چیزی است که یک فرد بزرگسال می خواهد (911) و آنچه که واقعا  بدان نیاز دارد (یک کاین). البته این خودرو نتوانسته  هر دو نقش را به خوبی ایفا کند ، اما توانسته هر دو را در سطح متوسطی در خود جای دهد و این خود موفقیتی به حساب می آید.

قیمت گذاری 3/10

خب پس بهتر است به سایر ابعاد این خودرو بپردازیم.. پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 در حال تست، از همه امکانات و تجهیزات ارائه شده برای این خودرو بهره مند بود. با این که هیچ سیستم ایمنی فعالی وجود ندارد، هیچ کدام از گزینه های زیبایی شناختی متنوع پورشه نیز به چشم نمی خورد با این حال، ماشینی که در تصویر بالا نشان داده شده ، هنوز 170 هزار دلار قیمت دارد.

در واقع قیمت خودرو از قیمت پایه 154000 دلار آغاز می شود که هزینه حمل و نقل تا مقصد 1050 دلاری  نیز بدان اضافه شده و دارای آپشن های انتخابی به قیمت 15000 دلار است. قیمت نهایی با آپشن هایی چون چرخ های 21 اینچی Sport Design، مانیتور نقطه ی کور، صندلی های جلوی تهویه دار، پکیج Sport Chrono و مهمترین قسمت آن یعنی پکیج اسپرت کنترل داینامیک پورشه و سیستم دیفرانسیل عقب محاسبه خواهد شد.

با تمام اینها، توربو در مقایسه با پانامراهای قبلی شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده است. – در واقع این خودرو دارای قدرت بیشتری بوده و از وجود ترمزهای سنگین و فوق العاده ای بهره می برد. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند سیستم صوتی Bose، رنگ فلزی Volcano Gray و اثاثه یا لوازم داخلی چرم و حواشی آلومینیومی – که در مدل های غیر توربو جزو اپشن های اضافی هستند – در اینجا به صورت استاندارد ارائه می شوند، که بعضی از آنها بر قیمت پایه پانامرا اسپرت توریسمو تاثیر خواهند گذاشت.

می توان گفت که قدرتمندترین و با صرفه ترین پورشه پانامرای ارائه شده Panamera Turbo Sport Turismo  است. در مقام مقایسه، مرسدس بنز E63 AMG استیشن 4Matic از قیمت پایه 107 هزار دلاری برخوردار بوده و در نسخه فول آپشن باز هم از قیمت پایه 145 هزار دلاری پانامرا اسپرت توریسمو حدود 10 هزار دلار کمتر است.

طراحی و نمای خارجی 6/10

یک دلیل خوب برای اینکه پورشه این سبک بدنه را Sport Turismo می نامد نه یک واگن استیشن – به این دلیل است که این خودرو یک واگن نیست. مطمئنا، پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 دارای سقف بلند و شکل دو جعبه ای است، اما شکل تهاجمی پنجره عقب، بیشتر از اینکه یک ابزار مفید باشد بر حالت اسپرت و سرعت آن تاثیر گذاشته است. پورشه، مدل پانامرا اسپرت توریسمو را به صورت کاملا جذابی طراحی کرده تا بتواند دل خریداران را ببرد نه اینکه مانند اسب بارکش، برای حمل و نقل به کار گرفته شود. در واقع گرچه این خودرو برای حمل محموله طراحی نشده اما دارای سبک منحصر به فردی است.

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 از هر وسیله نقلیه دیگری که در بازار ایالات متحده به چشم می خورد کاملا متفاوت است، در واقع در این خودرور یک Audi A7 و یک استیشن واگن سنتی برای ایجاد نمایی سرگرم کننده، جذاب و بسیار زیبا با هم تلفیق شده اند. پانامرا به روز رسانی هایی را دریافت نموده که این خودرو را به یکی از اتومبیل های جذاب موجود در بازار تبدیل نموده است.

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

جدا از ویژگی های جذاب این خودرو و به لطف طراحی مجدد آن، Panamera همچنان به عنوان یک خودرو بسیار فوق العاده زبانزد خاص و عام است. همچنین پیشرفت های قابل توجهی نیز در قسمت عقب این خودرو به چشم می خورد، در این قسمت پورشه چراغ های ظریف عقبی را به نوار LED باریکی  که به نظر می رسد از آخرین نسخه 911 Carrera 4 قرض گرفته شده مزین کرده است.

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

فرم خودرو نیز کاملا بهبود یافته و  به نظر می رسد بیشتر یادآور خودروی بحث برانگیز Carrera باشد. نمای جلو این خودرو، چیزی بین ماشین های اسپرت پورشه و پانامرا است و بی نظمی بصری در چراغ های جلو و کاپوت تختی که به جلو خم شده، مشهود می باشد که به ماشین ظاهری کبرا مانند داده است.

نمای داخلی و راحتی 6/10

 پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 در وهله ی اول یک خودروی لوکس و در وهله ی دوم، یک خودروی اسپرت است، اما پورشه این دو شخصیت را در کابین  خودرو با هم ترکیب می کند و همین امر باعث به وجود آمدن نمایی قابل توجه شده است.

به عنوان مثال، صندلی های استاندارد 14 اینچی این خودرو، از جهات بسیاری قابل تنظیم هستند و بسیار نزدیک به کف خودرو می باشند. با پایه هایی که مستقیما به سمت جلو آمده اند، Panamera خودرویی اسپرت، اما با  فضای بیشتری برای سر، شانه و پاها به حساب می آید. صندلی ها به نحو قابل ملاحظه ای راحت بوده و دارای پشتیبان هستند و همین امر آنها را برای بزرگراه های طولانی و یا جاده های پر پیچ و خم مناسب می سازند – اگر بخواهم رک و پوست کنده بگویم واقعا، نمی فهمم که چرا بعضی ها برای صندلی های 18 اینچی پول خرج می کنند.

شما می توانید سه نفر را در قسمت عقب خودرو سوار کنید، اما صندلی های میانی چندان کاربردی ندارند و بیشتر خنده دار هستند، چرا که واقعا برای سوار کردن مسافرین تنگ و ناجور می باشند. Sport Turismo یک وسیله نقلیه 5 سرنشینه است که می تواند دو نفر بیشتر را نیز حمل کند. اما خیالتان راحت باشد زیرا برای مسافران عقب، فضای موجود تنگ و ناجور نیست. سرهای آنها به سقف برخورد نمی کند و زانو ها نیز از کمبود فضا رنج نمی برند در واقع خانواده ای با دو نوجوان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

مشخصات پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

صرف نظر از جایی که در کابین نشسته اید، کیفیت مواد خیره کننده است. پوشش چرمی پورشه بر روی داشبورد، درها و صندلیها به چشم می خورد. به طور خاص، چرم به کار رفته بر روی داشبورد به شدت نرم است. اما در هر جایی که در ان از چرم استفاده نشده باشد، پوشش سیاه پیانو به چشم می خورد که باعث شده من یک رابطه تنفر- عشق را با انها برقرار کنم.. این پوشش برای کنسول مرکزی و کنترل های لمسی خازنی به کار گرفته شده و  در حالی که به نظر خوب می اید، اثر انگشت و گرد و غبار هر چیزی  را به خود می گیرد. حواشی آلومینیومی تر و تمیز به بقیه کابین حس بی نظیری بخشیده اند.

در بخش بار، فضایی برابر با 18.3 فوت مکعب وجود دارد که با تا کردن صندلی های ردیف دوم، به  49 فوت مکعب می رسد. این ابعاد فقط اندکی بزرگتر از Panamera استاندارد است ، که دارای فضای باری برابر با 17.6 مکعب  می باشد که با تا کردن  صندلی های عقب به 47.3  می رسد.. این ارقام برای وسیله نقلیه ای در این ابعاد بسیار کوچک هستند چرا که به عنوان مثال کوپه E-Class مرسدس بنز دارای فضای باری است که با تا کردن صندلی های عقب به 35 متر مکعب می رسد. دو موضوع در نمای داخلی این خودرو واقعا باعث خجالت است. اول پنجره عقب آن فضای بار را کم کرده است و دوم اینکه، تایرهای عقبی 11.5 اینچی پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 به کف بخش بار برخورد می کنند.

تکنولوژی و اتصالات 8/10

صفحه نمایش لمسی 12 اینچی Panamera یکی از بهترین ها در نوع خود است. زیبایی و سرعت فوق العاده بالا برای پاسخ گویی به همراه انیمیشن های واضح، لذت استفاده از آن را صد چندان می کند. این سیستم با دکمه های لمسی فوق العاده حساسی جفت شده که استفاده از آن را راحت نموده است – پورشه این دو فناوری را به کار گرفته و از آنها به بهترین وجه استفاده نموده است. سیستم Apple CarPlay نیز ارائه شده اما  کاربران Android تا حدی بدشانس بوده اند و سیستم اتو اندروید در پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 در دسترس نیست.

البته این ها بدان معنا نیست که همه چیز در هنگام کار با پورشه بسیار آسان است به خصوص اگر مانند من، تنها چند دقیقه است که سوار پورشه شده اید. برای شروع، من در هنگام روشن کردن خودرو متوجه نشدم که موقعیت پیش فرض صندلی و تنظیمات کنترل آب و هوا با یک کلید به هم مرتبط شده اند.

بعد از چندین بار تلاش برای تنظیم تنظیمات حافظه صندلی، در نهایت دکمه کلید کوچک زیر آن را فشار دادم و موفق به انجام این کار شدم. در حالی که پورشه به طور کلی یک خودروی قابل اعتماد است، من همیشه نگران کرکره دریچه عقبی بودم. اما جدا از این مشکلات کوچک، رانندگی با این خودرو واقعا لذت بخش است. دو نمایشگر دیجیتال پورشه دارای انعطاف پذیری کافی هستند و کنترل فرمان نیز بسیار آسان است.

عملکرد و کنترل 8/10

در حالی که Porsche از نصب برخی از قطعات خاص بر روی Panamera من دریغ کرده بود، لکن این خودرو تقریبا همه چیزهایی را که می خواستم تجربه کنم در خود داشت. موتور تویین توربوشارژر 8 سیلندر پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 با توان 550 اسب بخار و گشتاور 567 پوند فوت (768 نیوتن متر) یک غول تهاجمی به شمار می آید. کنترل شاسی داینامیک اسپرت پورشه به همراه هدایت گشتاور، سیستم دیفرانسیل عقب و پکیج اسپرت Chrono همگی عالی بودند. تنها اجزای عملکردی که در این خودرو مشاهده نکردم، ترمزهای کربنی سرامیکی (8970 دلار) گران قیمتی بودند که با اگزوزهای اسپرت در حدود 3،490 دلار تمام می شوند.

در یک خط مستقیم، عملکرد Panamera Turbo چشمگیر است. گشتاور این موتور 4 لیتری تویین توربو 8 سیلندر پایدار بوده و سیستم استاندارد تمام چرخ متحرک به این معناست که شتاب گرفتن از حالت توقف بسیار آسان خواهد بود. حتی در بزرگراه نیز من هرگز به قدرت بیشتری نیازی نداشتم. با این حال، من مایل بودم شاهد سر و صدای بیشتری از موتور خودرو باشم. اما توربو بسیار آرام است.

قیمت پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

پورشه کار خود را به خوبی انجام داده تا بتواند کابین این خودرو را کاملا ایزوله کند و لذا در این راستا سر و صدای خروجی را نیز کاهش داده است. به جز گوش هایم سایر حواسم به من می گفتند که من در حال شتاب گرفتن هستم – و لذا من مشاهده نمودم که پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018  فقط در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می رسد.

 بررسی پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

پانامرا اسپرت توریسمو جدید به صورت استاندارد با یک سیستم تعلیق بادی و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه ارائه شده، اما خودرو در حال تست من، از وجود کنترل شاسی داینامیک پورشه نیز بهره می برد. اساسا مجموعه ای از میله های نوسان دار فعال PDCC از چرخش بدنه در سر پیچ ها جلوگیری می کردند. پانامرا احساس راحتی بیشتری را نسبت به هر وسیله نقلیه دیگری برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

این یک خودرو واقعا بزرگ با وزنی در حدود 4500 پوند (2041 کیلوگرم) است. اما استفاده از آن فوق العاده آسان است و در جاده نیز به راحتی کنترل می شود، در حالی که در پیچ ها نیز دارای توان فوق العاده بالایی است. علاوه بر این، این خودرو به لطف فرمان سریع و بسیار تند و تیز می باشد و استفاده از آن به هیچ وجه ناراحت کننده نیست.

 بررسی پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

با تنظیم سیستم تعلیق در راحت ترین شکل و ارتفاع سواری در سطح نرمال، حتی چرخ های 21 اینچی و تایرهای سری 30 نیز نمی توانند سواری پورشه را خراب کنند. پانامرا در جاده های فوق العاده پر پیچ و خم دیترویت، اثرات جاده را به صندلی منتقل می کند و از طریق آن اثرات را به فرمان می رساند، اما با این حال هر گونه ضربه و دست اندازی را به حداقل رسانده و آنها را به حدی می رساند که برای سرنشینان اهمیتی نداشته باشند.

اما از جهتی دیگر پورشه در ایزوله سازی کابین خود تنها اندکی پیشرفت کرده است. من انتظار داشتم برخی هدایت های تله پاتی را در Panamera مشاهده کنم اما اینطور نبود. به همین ترتیب، بازخورد سواری از طریق صندلی نیز عالی نیست و برای من جالب نبود. شاسی بسیار خوب است و از مواد بسیار سفت و سختی تشکیل شده، لذا احساساتی که از طریق شاسی به راننده منتقل می شود شور و شوق او را برای راندن این خودروی استثنایی افزایش خواهند داد.

ویژگی های ایمنی 3/10

پورشه یک کمپانی خودروساز آلمانی است و مانند همتایانش قیمت اولیه که قیمت بالایی نیز هست به طور استاندارد شامل سیستم های ایمنی فعال نمی شود. خودرویی که من تست کردم به سیستم نظارت بر نقطه کور، که جزو آپشن های استاندارد نیست مجهز بود. سیستم کنترل کروز نوع معمولی و قدیمی (نه نوع انطباقی) آن در دسترس بود. نمره متوسطی که پانامرا در این رده بدست آورده، برای سنسورهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین عقب و سیستم نقطه کور است.

مشخصات پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 امتیازات زیادی را برای عدم ارائه سیستم ایمنی فعالی به عنوان تجهیزات استاندارد از دست داد. اگر بخواهید کروز کنترل انطباقی، ترمز خودکار اضطراری یا کمک به ماندن بین خطوط را به خودروی خود اضافه کنید، به هزینه ای معادل 5370 دلار دیگر نیاز خواهید داشت.

قیمت پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018

این بسته هر یک از این سیستم ها را به مجموعه InnoDrive عالی پورشه می افزاید و سپس یک سیستم دید در شب را به بسته نرم افزاری اضافه می کند. InnoDrive نیز به عنوان یک گزینه مستقل با 3910 دلار در دسترس خواهد بود، در حالی که برای کروز کنترل انطباقی به 2890 دلار نیاز دارید. دید پانامرا در قسمت جلو و عقب عالی است، اگرچه یک دوربین 360 درجه نیز به افزایش دید کمک خواهد کرد.

هزینه های جاری و مصرف سوخت  ⠀ 5/10

شاید تعجب نکنید اما، پورشه 550 اسب بخاری 8 سیلندر چندان در مصرف سوخت صرفه جویی نمی کند. پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 بنا بر تخمین های EPA حدود 18 مایل را به ازای هر گالن (13 لیتر در صد کیلومتر) در شهر و 23 مایل را به ازای هر گالن (10.2 در هر صد کیلومتر) در بزرگراه و 20 مایل در هر گالن (11.7 لیتر در هر صد کیلومتر) را به صورت ترکیبی، می پیماید اگرچه تست های من مقادیر کمتری را نشان داد. من تنها موفق شدم 15 مایل به ازای هر گالن (15.6 لیتر در هر صد کیلومتر) را با پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 بپیمایم، اگرچه حرکت با دنده سنگین ممکن است بر میزان مصرف سوخت تاثیر گذاشته باشد.

منبع : Motor1.com مترجم : سهیلا دوست پژوه

پورشه پانامرا توربو اسپرت توریسمو 2018 – طراحی و صدای اگزوز جذاب آن

 

مطالب مرتبط:

سال ساخت 2018
سبک بدنه استیشن (Wagon)
کشور سازنده آلمان
قدرت موتور 550 اسب بخار
نوع گیربکس اتوماتیک
نوع سوخت بنزین
انتقال قدرت به چرخ ها AWD
12.9
مصرف شهر
7.3
مصرف جاده

دیدگاهتان را بنویسید