کیا استونیک 2018

فلسفه ساخت مدل استونیک

قبل از بررسی کیا استونیک 2018 باید فلسفه ساخت چنین مدلی از سوی کیا پرداخت. پس از تولد کلاس  شاسی بلندهای رده B یا ساب کامپکت که نخستین بار توسط کمپانی ژاپنی نیسان و با مدل جوک آغاز شد و با توجه به موفقیت های بسیار این مدل و استقبال بالای مشتریان از آن، دیگر خودروسازان را مجاب ساخت به تولید خودرویی در این کلاس اقدام نمایند. از ان زمان بعد کمپانی های مطرح یکی پس از دیگری پا به این عرصه گذاشته و خودروهای خود را روانه بازار کردند.

هوندا با HR-V، تویوتا با C-HR، پژو با ۲۰۰۸، رنو با کپچر و سیتروئن با C3 کاکتوس به این کلاس وارد شدند. حتی خودروهای پریمیوم نیز از فرصت استفاده کرده و به ساخت چنین خودرویی ترغیب شدند به عنوان مثال آئودی قرار است مدل Q1 را در آینده ای نزدیک راهی بازارهای هدف نماید گروه خودروسازی کیا-هیوندای نیز برای اینکه از این غافله عقب نمانند برنامه هایی را جهت توسعه خودرویی در این کلاس در دستور کار قرار دادند و در نهایت هیوندای با مدل کونا (Kona) و کیا نیز با مدل Stonic پا به عرصه رقابت در کلاس شاسی بلندهای کوچک گذاشتند.

طراحی خارجی استونیک

بررسی کیا استونیک 2018 را از طراحی بخش جلوی خودرو شروع می کنیم. طراحی چراغ ها نسبت به سایر مدل های کیا، جدید بوده و جلو پنجره پوزه ببر این خودرو آن را به خودروهای دیگر کیا نزدیک می سازد. چراغ های مه شکن نیز در قاب مشکی جای گرفته اند و سپر خودرو نیز از ورودی هوای بزرگی تشکیل شده است. همچنین  ورودی هوای باریک و طویلی بین جلو پنجره و ورودی هوای اصلی سپر جای گرفته از سادگی بخش وسط جلوگیری شود. در نمای کنار نیز خطی از اواسط گلگیر جلو شروع شده و به گلگیر عقب ختم می شود.

در بررسی کیا استونیک 2018 در نمای عقب باید گفت چراغ عقب آن بی شباهت به چراغ عقب مدل اسپورتیج نیست گرچه کشیدگی آن را ندارد جای پلاک نیز به پایین ترین بخش درب عقب رفته و با سپر مماس شده است. سپر پلاستیکی بوده و در دو طرف آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته و در وسط آن نیز دیفیوزر کرومی نصب شده است. بدنه خودرو نیز ترکیبی از رنگ اصلی بدنه با رنگ نارنجی است.

طراحی داخلی و کابین

در بررسی کیا استونیک 2018 در قسمت کابین خودرو باید گفت، المان ها و عناصر نارنجی رنگ بدنه در داخل کابین بویژه در کنسول میانی و تودوزی های صندلی ها بوضوح دیده می شود. صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی نیز در کنسول وسط بین دو دریچه کولر جای گرفته است و حالتی یکپارچه با کنسول ندارد.

در بخش هایی از کابین، همچون دور دریچه های کناری، دستگیره در ها و شاخه پایینی فرمان خودرو از آلومینیوم بهره برده شده است. همچنین ادوات سیستم صوتی خودرو از طراحی ساده ای برخوردار شده اند.

کیا انتظار دارد با استونیک 2018 بتواند رقیب جدی برای خودروسازان مطرح جهانی باشد. باید دید بازار چه واکنشی نسبت به این خودرو کره ای نشان خواهد داد.

پیشرانه
حجم موتور (CC) 1000 توربو
تعداد سیلندرها 3
قدرت موتور (اسب بخار) 120
گشتاور (نیوتن متر بر ثانیه) 170
گیربکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ها 5
سیستم انتقال قدرت به چرخ ها چرخ های جلو
عملکرد و قیمت
قیمت (دلار) 17000 (تخمینی)
سال ساخت 2018
سبک بدنه شاسی بلند (Crossover&SUV)
قدرت موتور 120 اسب بخار
نوع سوخت بنزین

نظر شما در مورد این خودرو چیست ؟