نقد و بررسی اشکودا کودیاک 2017
برند اشکودا یکی از خودروسازان کشور جمهوری چک است. بررسی اشکودا کودیاک 2017 در دستور کار امروز خودرو ویترین قرار می گیرد.
این برند در سال های اخیر با کمک و استفاده از فناوری، پیشرانه، پلت فرم و سرمایه گروه خودرو سازی فولکس واگن توانسته در بازار خودرو اسمی برای خود دست و پا کند. این امر باعث شد رشد قابل قبولی در صنعت خودرو داشته باشد و جایگاه شایسته ای برای خود در این صنعت پیدا کند. خودروی اشکودا کودیاک نیز در همین راستا رشد کرده است.
در آغاز بررسی اشکودا کودیاک جدید باید به این نکته اشاره کنیم که این شرکت یکی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی به شمار می رود. خودروهای این شرکت اشتراکات فراوانی با سایر محصولات شرکت مادر دارد. به طوری که می توان تا حدودی خودروهای این دو برند را یک روح در دو بدن دانست.
البته گروه خودروسازی فولکس واگن توانسته در امر فروش و عرضه خودروهای خود و شرکت اشکودا تمایز قائل شود. بدین شکل که فروش یک خودرو از شرکت فولکس واگن با خودرویی با همان کلاس با برند اشکودا در یک بازار به خطر نیفتد.
اشکودا قبلا از شاسی بلندی به نام Yeti در محصولات خود داشت. اما کودیاک شاسی بلندی میان سایز بوده که از نسخه ۷ صندلی نیز بهره مند است. باید ویژگی ها و امکانات کافی داشته باشد تا بتواند با بزرگان این کلاس دست و پنجه نرم کند.
طراحی ظاهری
در قسمت جلو، کودیاک از جلو پنجره معروف خود استفاده می کند. هر کسی که با صنعت خودروسازی جهان آشنایی نسبی داشته باشد با دیدن این شاسی بلند و مشاهده جلو پنجره آن به راحتی پی می برد که این خودرو، یک اشکودا است.
چراغ های جلو از LED برخوردارند و زیر چراغ اصلی چراغ های مه شکن با ابعادی ۴ ضلعی قرار دارند. سپر این خودرو یکپارچه بوده و حس عریض بودن را به مشتری القا می کند.
در نمای کنار، باربند روی سقف جلب توجه می کند. یک خط نسبتا قوی از گوشه چراغ های جلو آغاز شده و به گوشه چراغ های عقب منتهی می گردد.
در نمای عقب اشکودا کودیاک 2017 نیز چراغ های عقب مثلثی شکل دو تکه دیده می شود. در بخش پایینی آنان، چراغ های مه شکن قرار دارند که در انتهای دو سمت زه پلاستیکی جای گرفته اند.
طراحی داخلی
طراحی داشبورد اشکودا کودیاک 2017 مدرن و جدید بوده و صفحه نمایش نسبتا بزرگی در وسط آن قرار دارد. در دو طرف آن نیز دریچه های تهویه هوا به صورت افقی مشاهده می شود.
از آنجایی که این خودرو شاسی بلند از 3 ردیف صندلی بهره می برد بنابراین در رده سوم فضای مناسبی برای دو سرنشین وجود دارد. در صورت عدم بهره گیری از این قسمت نیز می توان با خواباندن صندلی های آن، فضای حمل بار را تا حد زیادی افزایش داد.
در نهایت باید گفت این خودروساز اهل جمهوری چک، در نخستین شاسی بلند 7 سرنشین خود بد کار نکرده و به احتمال قوی می تواند بخش قابل قبولی از مشتریان این کلاس خودرویی را در بازارهای شرق اروپا به سوی خود جلب نماید.
مطالب مرتبط :