به گزارش پایگاه خبری دنیای خودرو ، در روزهای گذشته آندرس‌ساندت‌ ینسن، مدیر پروژه بازار ایران در گروه فولکس واگن صحبت‌ها و اشاراتی به قرارداد با ماموت و حضور در ایران کرده است. ینسن به‌حضور در بازار ایران در کنار بازار چین و برزیل اشاره کرده است

از ابتدای بحث ورود فولکس‌واگن به کشور و همکاری با ماموت خودرو و امضای قرارداد مشترک با خودروسازان داخلی بحث، حدس و گمان‌های بسیاری مطرح شده است.

واقعیت این است که حضور فولکس‌واگن در ایران برای واردات چندهزار دستگاه خودرو نخواهد بود. فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین‌ شرکت خودروسازی در جهان است و تقریبا در بیشتر نقاط استراتژیک دنیا حضور دارد بنابراین در هر کشوری که حضور داشته، به تولید و بومی‌سازی محصولات خود نیز پرداخته است

.

 

 

صحبت‌های ینسن نشان از حضور فولکس در کشور در امر تولید خودرو دارد و نه صرف واردات چند محصول این شرکت. زیرا واردات درنهایت ۲، ۳، یا ۵ هزار دستگاه خودرو نیاز به این همه مقدمه‌چینی و چانه‌زنی برای قرارداد ندارد و فولکس‌واگن و ماموت هم می‌توانستند مانند بسیاری از برندهای دیگر به‌راحتی واردات را انجام دهند.

فولکس‌واگن با چشمانی باز ایران را انتخاب و قصد دارد از فضای بازی که برجام ایجاد کرده است، نهایت استفاده را ببرد.

این خودروساز آلمانی با آگاهی کامل از شرایط و سیاست‌های داخلی صنعت خودرو و نگاه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ وارد ایران شده است و در این راستا قصد دارد تا ۸ سال آینده به تولید ۲۰۰هزار دستگاه خودرو بپردازد.